loading...
کتاب وب
رامتین کریمی بازدید : 29 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

کتاب ‌های انگیزشی و موفقیت نقش عمده‌ای در آگاهی و ذهنیت ما ایفا می‌کنند. با خواندن چنین کتاب‌هایی به این باور می‌رسیم که می‌توان موفق بود. در راه رسیدن به موفقیت نیازمند مواردی هستیم که راه‌گشای ما باشند تا  با رعایت آن‌ها در این مسیر به شکلی مطلوب با موانع برخورد کنیم و آن‌ها را از میان برداریم.

بسیاری از ما انگیزه‌ی لازم را برای شروع کاری نداریم. شاید بارها دست به انجام کاری زده‌ایم و ناکام شده‌ایم. همین ما را ترسانده است و حتی اطرافیانمان نیز این حس را به ما القا می‌کنند که شکست خواهیم خورد. در این میان خواندن بهترین کتاب‌ های انگیزشی می‌تواند عاملی مفید باشد که ما را در مسیر موفقیت یاری می‌کند. این کتاب‌ها به خودباوری ما کمک می‌کنند و انرژی‌ها و افکار منفی را از ما دور می‌کنند و هر چیزی که برای شروع به آن نیاز داریم را برای ما مهیا می‌کنند. با خواندن این کتاب‌ها توانایی مقابله با مشکلات را می‌یابیم و می‌توانیم موانع را از سر راه خود برداریم.

 

اهمیت خواند کتاب های انگیزشی

 

هیچ‌کس از موفقیت و ثروت بدش نمی‌آید و همه‌ی ما به طریقی در تلاشیم تا موفق شویم. اما مشکل این‌جاست که گاه اصلا نمی‌دانیم چه باید بکنیم. برترین کتاب های انگیزشی آن‌هایی هستند که به ما انگیزه‌ی لازم را برای حرکت در مسیر موفقیت می‌دهند و در ادامه با ارائه‌ی راهکارها و قوانین و نکات طلایی ما را در این امر یاری می‌کنند. استفاده از تجربیات و پژوهش‌های دیگران و هم‌چنین عمل به شیوه‌ی افراد موفق می‌تواند راهنمای ما در رسیدن به موفقیت باشد. این کتاب‌ها با ارائه‌ی جملاتی انگیزشی به ما روحیه و شجاعت می‌دهند که از شکست خوردن نترسیم و تا رسیدن به اهدافمان دست از تلاش برنداریم. جملات درخشانی در این کتاب‌ها وجود دارند که هنگام درماندگی می‌توانند ما را هم‌چنان امیدوار نگه دارند. امید و انگیزه در کنار تلاش دو بال اصلی رسیدن به هدف هستند.

کتاب‌ های انگیزشی و موفقیت خوانندگان بیشماری در سراسر جهان دارند و حتی با گذشت زمان نه تنها فراموش نمی‌شوند بلکه بیشتر در ذهن ما جای می‌گیرند. این امر نشان می‌دهد که افراد موفق در طول تاریخ کارهای عجیب و غریبی انجام نداده‌اند. بلکه آن‌ها از دیرباز تا کنون اصولی ساده را در پیش گرفته‌اند و به آن‌ها عمل کرده‌اند.

 

معرفی تعدادی از کتاب‌ های انگیزشی و موفقیت

 

با مقدمه‌ای که گفتیم اکنون قصد داریم به بررسی تعدادی از بهترین کتاب های انگیزشی و موفقیت بپردازیم و هر یک را به اختصار شرح دهیم. شاید این توضیحات مختصر به شما کمک کند یکی از این کتاب‌ها را تهیه کنید و بخوانید و حرکت خود را به سمت موفقیت آغاز کنید.

 

کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

1-کتاب اثر مرکب از دارن هاردی :

این کتاب که به قلم دارن هاردی است به نکاتی کلیدی و اساسی اشاره می‌کند، از معروف‌ترین و برترین کتاب های انگیزشی است. در سراسر این کتاب نویسنده می‌کوشد تا به ما یادآوری کند تصمیمات جزئی و شاید نه چندان پراهمیت و به ظاهر پیش ‌پا افتاده در طول حیات تا چه میزان می‌توانند روی کیفیت زندگی‌مان تاثیر بگذارند. در حرکت به سمت هدف باید تمام تلاش خود را بکنیم و با مداومت و تکرار، تسلیم نشویم و با صبر کردن اثر اعمال خود را ببینیم. نویسنده در این کتاب به این مطلب اشاره می‌کند که این اثرات با توجه به عمل ما می‌توانند مثبت یا منفی باشند. طبیعتا انجام کارهای منفی هم در مدتی طولانی اثر بدی بر زندگی ما خواهد گذاشت و مانع رسیدن ما به هدف می‌شود.     

        

Video Player

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

2- کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین:

این اثر را یکی از بهترین کتاب های انگیزشی می‌دانند. جملات این کتاب همیشه در ذهن خوانندگان تکرار می‌شود و در لحظات ناامیدی به داد آن‌ها می‌رسد. چهار اثر از فلورانس اسکاول شین به عقیده‌ی بسیاری از خوانندگان تمام آن چیزی است که به آرامش ذهن و روان ما کمک می‌کند و به ما انگیزه‌ می‌دهد. این کتاب به نوعی در دسته‌ی کتاب‌های روان‌شناسی نیز قرار می‌گیرد. چهار فصل این کتاب با عناوین بازی زندگی و راه این بازی، کلام تو عصای معجزه گر تو است، در مخفی توفیق و نفوذ کلام همگی شامل مباحثی هستند که راهنمای ما در ایجاد نگرشی تازه به زندگی هستند.

 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

3- کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید:‌

این کتاب همیشه در فهرست برترین کتاب‌ های انگیزشی در رتبه‌های بالا قرار دارد. ناپلئون هیل در این کتاب از اهمیت قدرت نیروی تفکر صحبت می‌کند. کتاب مذکور که در سال 1937 نوشته شده است دارای 13 فصل است که حاصل تحقیقات مولف درباره‌ی زندگی افراد ثروتمند است. این کتاب پس از گذشت سالیان هم‌چنان جزو بهترین کتاب ‌های انگیزشی و موفقیت محسوب می‌شود که این مطلب خود نشان‌دهنده‌ی ارزشمندی آن است. نویسنده از اشتیاق و ایمان حرف می‌زند و ما را به مصمم بودن بر سر تصمیماتمان تشویق می‌کند. در این مسیر او از اهمیت برنامه‌ریزی و هم‌چنین قدرت ذهن برتر سخن به میان می‌آورد. در حقیقت او معتقد است باورهای ذهنی ما با به کارگیری عناصر دیگر می‌توانند به حقیقت بدل شوند. 

 

کتاب پدر پولدار پدر بی پول

4- کتاب پدر پولدار  پدر بی پول : 

عنوان جذاب این کتاب خیلی از افراد را مشتاق به خواندن آن می‌کند. در میان کتاب های انگیزشی و موفقیت این اثر جایگاه ویژه‌ای دارد. نویسنده‌ در این کتاب بیان می‌کند که ثروتمند شدن در گرو شیوه‌ی تفکر و نگرش ماست. این کتاب از 8 فصل تشکیل شده است و تمرکز آن بر این مطلب است که برای ثروتمند شدن نباید به سختی کار کرد. نویسنده با مقایسه‌ی دو پدر پولدار و بی‌پول از مواردی صحبت می‌کند که افراد ثروتمند و بی‌پول به فرزندانشان می‌آموزند. او در تلاش است خواننده را برای کسب استقلال مالی راهنمایی کند.

 

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

5- کتاب ثروتمندترین مرد بابل :

در این کتاب نویسنده راه‌کارهایی برای کسب ثروت بیان می‌کند و از این رو می‌توان آن را در زمینه‌ی بهترین کتاب ‌های انگیزشی قرار داد. تفاوت این کتاب با سایر کتاب‌های نوشته شده در این زمینه در نحوه‌ی بیان مطالب است. این کتاب با بهر‌ه‌گیری از تکنیک داستان‌سرایی به بیان مسائل می‌پردازد و از این رو خواندن آن خالی از لطف نیست. ثروتمندترین مرد بابل در دهه‌ی 20 نوشته شده است اما مطالب آن هم‌چنان می‌تواند راه‌گشای افراد در کسب موفقیت و ثروت باشد. چرا که نکاتی که نویسنده در آن بیان کرده است همگی جزو اصولی‌ترین مواردی است که در مسیر موفقیت و کسب ثروت باید به آن‌ها توجه کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 3,583
  • بازدید کلی : 11,658