loading...
کتاب وب
رامتین کریمی بازدید : 33 جمعه 08 اسفند 1399 نظرات (0)

مقدمه ای بر کتاب اثر مرکب


دارن هاردی یکی از افراد موفق در زمینه سخنرانی‌های انگیزشی و مشاوره کسب و کار است. وی با انتشار کتاب اثر مرکب، محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد و به درآمد قابل توجهی رسید. این کتاب آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که حتی آموزگاران موفقیت نیز آن را تدریس می‌کنند و هم اکنون میلیون‌ها نفر به عنوان مخاطب پر و پا قرص این کتاب، از محتوای شگفت انگیز آن استفاده می‌کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا توضیحاتی راجع به کتاب اثر مرکب ارائه کنیم.


درباره‌ی دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب


دارن هاردی (Darren Hardy) نویسنده، سخنران و مشاور و ناشر سابق مجله موفقیت است. شروع تجربه وی در حیطه موفقیت و نویسندگی از 18 سالگی‌ بود و در سال 2007 ناشر مجله موفقیت شد. وی در سال 2010 کتاب اثر مرکب را نوشت که سرشار از نکات مهم برای رسیدن به موفقیت و تغییرات مثبت در زندگی روزمره است. این کتاب آنقدر دوست داشتنی و در عین حال پرمحتوا است، که تحت تاثیر آن بسیاری از افراد به موفقیت رسیدند.


این کتاب موفقیت، از سوی افراد موفق و مشاوران بسیاری توصیه می‌شود؛ به گونه‌ای که اکثر آنها افراد را به مطالعه چند باره این کتاب توصیه می‌کنند. دارن هاردی علاوه بر کتاب اثر مرکب، کتاب‌های معروف دیگری را نوشته است. این کتاب‌ها عبارتند از:

  1. •    ترن هوایی کارآفرینی
  2. •    امسال تکرار نخواهد شد!
  3. •    استثناء باشید!
  4. •    هنر خوب زندگی کردن
  5. •    هنر خوب اندیشیدن


محتوای کتاب اثر مرکب


کتاب اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی است که یکی از موفق‌ترین افراد حال حاضر جهان محسوب می‌شود؛ این خود دلیلی بر پرمحتوا بودن و مناسب بودن این کتاب برای افرادی است که به دنبال موفقیت هستند. کتاب اثر مرکب سرشار از حقایقی است که شما را در رسیدن به موفقیت یاری می‌کند؛ به طوری که کتاب اثر مرکب را ماحصل تجربه دارن هاردی می‌دانند. کتاب اثر مرکب از اصول اساسی و موضوعات مهمی تشکیل شده که تک تک آنها می‌توانند شما را به موفقیت نزدیک و نزدیک‌تر کنند.
کتاب اثر مرکب به خوبی حول تاثیر سبک زندگی بر موفقیت می‌چرخد. این کتاب با بهره‌گیری از مطالبی ارزشمند به شما یاد می‌دهد که چگونه با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره خود می‌توانید به موفقیت دست یابید. همچنین در این کتاب استراتژی‌های ارزشمند و عملی بسیاری به چشم می‌خورد که بارزترین آنها عبارتند از:
چگونه همیشه برنده شوید: این استراتژی به شما کمک می‌کند تا از رقبا پیشی بگیرید و همیشه برنده باشید؛ حتی اگر رقیبانتان از شما با تجربه‌تر، قوی‌تر و با استعداد‌تر باشند. نه تنها در حیطه کسب و کار بلکه در هر مسئله‌ای مانند مسابقات ورزشی یا چالش‌های درسی، این استراتژی می‌تواند شما را به پیروزی برساند.
چگونه عادت‌های بد خود را ترک کنیم: شاید اصلی‌ترین موضوعی که در این کتاب مطرح می‌شود، ترک عادت‌های بد و ظاهراً کوچکی است که شما را از موفقیت دور کرده است. حتی ممکن است عادت‌هایی را ترک کنید که از وجود آنها در خود بی‌خبر باشید!
چگونه خودتان را ترغیب به انجام کارهایتان کنید: این استراتژی از جهات مختلف ارزشمند است. از طرفی به شما یاد می‌دهد که از انجام کار سر باز نزنید و کارهایتان را به تعویق نیندازید و از طرف دیگر به شما می‌آموزد تا کارهایی که انجام دادن آنها را دوست ندارید، به سرانجام برسانید.
به دست آوردن نیروی قدرتمند تکانش: این نیرو شما را غیرقابل توقف می‌کند و خستگی را حین کار، برایتان بی معنی می‌سازد. در کتاب اثر مرکب استراتژی‌هایی ارائه می‌شود که شما را به این نیرو مجهز خواهند کرد.
شاید با خود بگویید که افراد موفق از یک برتری ناعادلانه نسبت به من برخوردارند و به همین دلیل به موفقیت دست یافته‌اند. درواقع این سخن شما درست است. آنها اسراری را می‌دانند که باعث برتری آنها نسبت به شما شده است. در کتاب اثر مرکب، علاوه بر استراتژی‌های موثر، اسراری از موفقیت برایتان فاش می‌شود که می‌توانید از آنها به عنوان کلیدی برای رسیدن به پیروزی استفاده کنید و نسبت به رقبایتان برتر باشید.
چند نکته شگفت انگیز درباره کتاب اثر مرکب
اگرچه این کتاب سرشار از محتوای ساده و در عین حال موثر برای موفقیت است، اما بگذارید تا نکاتی شگفت انگیز از آنرا بازگو کنیم. بارزترین نکاتی که در کتاب اثر مرکب جلوه‌گری می‌کنند عبارتند از:


کتاب اثر مرکب مضمونی جامع دارد!


یکی از ویژگی‌های کتاب خوب آن است که مناسب تمام اقشار جامعه و سنین مختلف باشد. خوشبختانه کتاب اثر مرکب مضمون و هدفی جامع دارد که قابل استفاده برای پیر و جوان، کارمندان، صاحبان کسب و کار‌های بزرگ و کوچک، مدیران، ورزش‌کاران، دانشجویان و دانش آموزان و کسانی است که به دنبال تغییر در زندگی خود هستند. این کتاب هرآنچه که فرد برای رسیدن به موفقیت و ترک عادت‌های بد روزمره نیاز دارد را در خود جای داده است.

 

این کتاب اثرگذاری فوق العاده‌ای دارد!


اگرچه اثر مرکب ماحصل تجربیات، سخنرانی‌ها و مطالب ارزشمند افراد موفق دیگر است اما یک کتاب بدیهی نیست و بسیار تاثیر گذار است. اگر به طور خوب و مناسب از این کتاب و مطالب شگفت انگیزش بهره برده و به آن عمل کنید، به یک شخص موفق تبدیل خواهید شد. این کتاب با تاثیرگذاری شگفت انگیزی که دارد، زاویه دید جدیدی به خواننده می‌دهد و نگرش‌های او را به سمت مثبت زندگی هدایت می‌کند.


اثر مرکب قابلیت ورود به زندگی روزمره را داراست!


همانطور که گفته شد، مضمون کلی و هدف اصلی این کتاب، ترک عادت‌های بد و تغییر سبک زندگی به سمت مثبت است که کلید موفقیت شما در هر زمینه‌ای محسوب می‌شود. این کتاب به خوبی قابلیت ورود به زندگی روزمره را داراست و در صورتی که در سبک زندگی و رفتارهای ما رخنه کند، بیشتر و بیشتر به موفقیت نزدیک خواهیم شد. بنابراین اگر از سبک زندگی خود راضی نیستید و به دنبال ترک عادت‌های بد و ورود به جمع افراد موفق هستید، کتاب اثر مرکب را از دست ندهید.


اثر مرکب تکراری نمی‌شود!


کتاب اثر مرکب از سوی بسیاری از افراد موفق و آموزگاران و سخنرانان پیشنهاد می‌شود؛ جالب‌تر اینکه مطالعه چند باره این کتاب توصیه اصلی این افراد است. درواقع مطالب نوشته شده در کتاب اثر مرکب آنقدر جذاب و در عین حال واقعی است، که هیچ گاه تکراری نمی‌شود و بارها و بارها می‌توان از آن استفاده کرد.

 

خرید کتاب اثر مرکب با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 34 جمعه 08 اسفند 1399 نظرات (0)

کتاب دنیای سوفی را یوستین گوردر نویسنده نروژی در قالب رمانی بسیار جذاب که تاریخ فلسفه را به زبان ساده برای نوجوانان توضیح می‌دهد نوشته است. سوفی یک دختر پانزده‌ساله است که یک روز وقتی از مدرسه برمی‌گردد، نامه‌ای به دستش می‌رسد. وقتی نامه را باز می‌کند فقط یک کاغذ کوچک داخل آن هست که روی آن نوشته:

«تو کیستی؟»

این سؤال سوفی را به فکر فرو می‌برد که واقعاً «من کی‌ام؟» ولی بعد از مدتی، باز دوباره دنبال کارهای روزانه و تکالیف مدرسه‌اش می‌رود. تااینکه دوباره یک نامه‌ی دیگر برای او می‌فرستند و این بار در آن نوشته:

«جهان چطور به وجود آمد؟»

 

کتاب دنیای سوفی با همین سؤالات ما را جذب داستان خودش می‌کند. این دو سؤال ذهن سوفی را مشغول می‌کند و نمی‌تواند فکر آنها را از سرش بیرون کند. همین طور که به سؤال‌ها فکر می‌کند، پاکت سوم به در خانه‌ی آنها می‌رسد. روی پاکت نوشته:

«درس فلسفه. با احتیاط باز شود.»


مهم‌ترین چیز در زندگی چیست؟ اگر این سؤال را از کسی بپرسیم که حسابی گرسنه است، می‌گوید غذا. اگر از کسی بپرسیم که دارد از سرما می‌میرد، می‌گوید گرما. و اگر از آدمی بپرسیم که تک و تنهاست، می‌گوید هم‌صحبتی با آدم‌ها.
ولی اگر این نیازها برآورده شود، چیز دیگری هم باقی می‌ماند؟ فیلسوفان می‌گویند بله! آنها می‌گویند آدم نباید فقط در بند شکم باشد. همه‌ی ما خورد و خوراک لازم داریم. ولی یک چیز دیگر هم هست که همه لازم داریم: اینکه بدانیم کیستیم و در این دنیا چکار می‌کنیم. 

سیر داستان کتاب دنیای صوفی

از اینجاست که هر روز نامه‌ی تازه‌ای به دست سوفی می‌رسد و در این نامه‌ها یک استاد فلسفه به نام آلبرتو ناکس، به سوفی یاد می‌دهد چطور باید به این سؤالات مهم فکر کرد و به آنها پاسخ داد. کتاب دنیای سوفی در واقع داستان دنباله‌دار نامه‌های آلبرتو به سوفی و آشنایی آنهاست. آلبرتو در چند نامه‌ی اول، داستان جذاب اسطوره‌های قدیمی را برای سوفی تعریف می‌کند تا به یونان باستان می‌رسد. بعد از چند نامه، سوفی تصمیم می‌گیرد آلبرتو را از نزدیک بشناسد. برای همین به او نامه می‌نویسد و او را به خانه‌اش دعوت می‌کند. بعد تصمیم می‌گیرد به دنبال آدرس نامه‌ها برود تا خانه‌ی آلبرتو را پیدا کند. همزمان با اتفاقات کتاب دنیای سوفی، گاهی نامه‌ها و بسته‌های دیگری به دست سوفی می‌رسد که برای دختری به نام هیلده فرستاده شده، ولی سوفی نمی‌داند چرا اشتباهاً به دست او می‌رسد.

هیلده کیست؟ پدر هیلده از کجا اینقدر مطمئن است که سوفی او را پیدا می‌کند و نامه‌ها را به دست او می‌رساند؟ آخر معنی نداشت که پدر به جای آنکه نامه‌اش را مستقیم برای دخترش ارسال کند، آنها را برای سوفی بفرستد.

نامه‌های آلبرتو در کتاب دنیای سوفی، تاریخ فلسفه را با زبانی ساده و شیرین و به صورت قصه برای ما و سوفی تعریف می‌کند و همزمان، با مهم‌ترین اتفاقات جهان و شخصیت‌های معروف هم آشنا می‌شویم. مثلاً اینکه از یونان قدیم تا قرون وسطا چه اتفاقات مهمی افتاد یا از قرون وسطا تا رنسانس، علم و تکنولوژی‌های جدید چه تأثیری روی زندگی آدم‌ها و طرز فکر آنها گذاشت.

قطب‌‌نما کار دریانوردی را آسان کرد و سفرهای بزرگ اکتشافی شروع شد. سلاح‌های گرم به‌وجود آمد و اروپا در برابر قاره‌ی کهن آسیا و قاره‌ی جدید آمریکا قدرت گرفت. صنعت چاپ به‌وجود آمد و نقش مهمی در گسترش اندیشه‌ها ایفا کرد. زیرا دیگر تولید کتاب منحصر به کلیسا نبود. تلسکوپ اختراع شد و مبانی ستاره‌شناسی زیرورو شد. 
حالا که دین و علم می‌توانستند آزادانه‌تر با هم ارتباط برقرار کنند، راه برای روش‌های جدید علمی و شور و شوق تازه‌ی دینی باز شد. بنابراین دو جنبش مهم قرن پانزدهم و شانزدهم پایه‌گذاری شد: رنسانس و اصلاحات دینی.


یکی از مزایای کتاب دنیای سوفی این است که ذهنیت کاملی از تاریخ جهان و تاریخ فلسفه به ما می‌دهد. چون در ابتدای هر فصل، اول با وضعیت تاریخی دنیا در یک دوره‌ی خاص آشنا می‌شویم. و بعد تک‌تک فیلسوفان آن دوره و طرز فکر آنها را به شکلی داستان‌وار و جذاب دنبال می‌کنیم. مثلاً اول می‌فهمیم که دنیا دویست سال پیش چه وضعی داشته، و بعد می‌خوانیم که فیلسوفان آن دوره چگونه می‌توانند به سؤالات ما پاسخ بدهند.

دکارت سعی داشت از نقطه‌ی صفر شروع کند. به همه چیز شک کرد و تنها چیزی که از آن مطمئن بود همین شک بود. در همان حال، چیزی به فکرش رسید: یک چیز مسلّم است و آن همین شک کردن است. وقتی شک می‌کند حتماً دارد می‌اندیشد، پس حتماً موجودی اندیشنده است. یا به قول خودش: «می‌اندیشم، پس هستم.»

یکی دیگر از جذابیت‌های کتاب دنیای سوفی این است که چند ماجرا را لابلای هم جلو می‌برد: اول از همه اینکه بالاخره سوفی کی می‌تواند آلبرتو را از نزدیک ببیند تا بفهمد این استاد مرموز که تاریخ فلسفه را با نامه‌هایش به او یاد می‌دهد، چجور آدمی است؟ ماجرای دوم این است که چرا نامه‌ها و بسته‌های هیلده اشتباهاً به دست او می‌رسد؟ ماجرای سوم این است که ما بعد از مدتی با هیلده و زندگی او هم آشنا می‌شویم و برای او هم اتفاقاتی می‌افتد. و ماجرای چهارم، ماجرای مهم‌ترین اتفاقات تاریخ جهان و تاریخ فلسفه است و اینکه هر فیلسوف چطور به مهم‌ترین سؤالات جهان فکر می‌کرده و پاسخ می‌داده است. یوستین گوردر این چهار داستان را به هیجان و جذابیت در لابلای هم پیش می‌برد و همه‌جا میان آنها ربط‌های پیدا می‌کند.

پارو زد و قایق را به اسکله برگرداند و محکم با طناب بست. بعد از صبحانه مدتی سر میز نشست و با مادر حرف زد. چقدر خوب است که آدم بتواند درباره‌ی چیزهای عادی زندگی، مثلاً اینکه نیمرو کمی شل بود، حرف بزند. تا شب سراغ پوشه نرفت. دیگر صفحات زیادی نمانده بود.

یوستین گوردر استاد فلسفه است و کتاب دنیای سوفی را برای آشنا کردن شاگردانش به فلسفه به زبان ساده نوشته است. کتاب دنیای سوفی پس از انتشار در نروژ در سال 1991، به مهم‌ترین زبان‌‌های دنیا ترجمه شده و در سرتاسر دنیا خوانندگان فراوانی دارد. در ایران هم کتاب دنیای سوفی بارها ترجمه شد/پ

نسخه‌های ترجمه شده از کتاب دنیای صوفی در ایران

•    دنیای سوفی. ترجمه حسن کامشاد. انتشارات مروارید.
•    دنیای سوفی. ترجمه مهرداد بازیاری. نشر هرمس.
•    دنیای سوفی. ترجمه کورش صفوی. نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
•    دنیای سوفی. ترجمه لیلا علی مددی زنوزی. نشر نگارستان کتاب.
•    دنیای سوفی. ترجمه مهدی سمسار. نشر جامی.
•    دنیای سوفی. ترجمه محمود معلم. نشر ادیب مصطفوی.
 

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دنیای صوفی

در سال 1999 در کشور نروژ فیلمی به همین نام به کارگردانی اریک گوستاوسون تولید شد.

 

 

خرید کتاب دنیای سوفی با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 37 جمعه 08 اسفند 1399 نظرات (0)

مروری بر کتاب عقاید یک دلقک:


1-نقل و قولی از هاینریش بل : نویسنده کتاب عقاید یک دلقک


هاینریش بل در مقاله‌ی  «کتاب خواندن آدم را یاغی بار می‌آورد» می‌گوید:
همواره روال کار بر این بوده که موفقیت کتاب و نویسنده را از روی تیراژ کتاب حساب می‌کرده‌اند. ولی درباره‌ی  این موضوع که یک کتاب یا یک نویسنده روی خواننده چه اثری می‌گذارد و یا چه پیامی برای او دارد کمتر می‌دانیم و یا شاید هیچ ندانیم. به راستی هیچ‌کس نمی‌داند که چه کسانی تحت تأثیر یک کتاب قرار می‌گیرند و این تا به کجا آنها را می‌کشاند. [...] کتاب خواندن شخص را به اندیشیدن وامی‌دارد. ممکن است او را آزاد و یاغی بار بیاورد و این زمانی است که شخص از چارچوب قراردادیِ مفاهیم پا فراتر نهاده باشد.


2- داستان کتاب عقاید یک دلقک:


دلقک مورد نظر کتاب ما هانس شنیر نام دارد. 27ساله  و زاده‌ی  خانواده‌ای ثروتمند است. او در آغاز رمان وارد شهر بُن در آلمان می‌شود. پیشتر در شهرهای مختلف آلمان برنامه اجرا کرده است. خود را هنرمند می‌داند. ساکن بُن است، بنابراین هروقت در شهر دیگری برنامه دارد، به هتل می‌رود. ماری، زن محبوبش، او را ترک کرده تا با مردی به نام زوفنر ازدواج کند. بنابراین هانس افسرده است. از سویی می‌خواهد ماری را برگرداند و از سوی دیگر درگیر مشکلات مالی است. به گفته‌ی  خودش مذهب خاصی ندارد. والدینش پروتستان‌های مؤمنی بوده‌اند و او را برای تحصیل به مدرسه‌ی  کاتولیک‌ها فرستاده‌اند. ماری را اولین بار همان‌جا دیده و عاشقش شده است. ماری اگرچه کاتولیک بوده ولی حاضر شده با او زندگی کند. البته رسماً ازدواج نکرده‌اند چون هانس حاضر نبوده فرزندانش کاتولیک بار بیایند. حتی حاضر نیست سند رسمی ازدواج را امضا کند چون می‌گوید این چیزها برای کسانی است که اهل کلیسا رفتن نیستند. آنها بی‌آنکه بچه‌دار شوند با هم زندگی می‌کرده‌اند. ماری مدام می‌گوید اگرچه این نحوه‌ی  زندگی گناه‌آلود است، ولی من هنوز کاتولیک مؤمنی هستم. هانس یک بار در دبیرستان می‌بیند که او دست در دست زوفنر دارد. ولی ماری به او اطمینان می‌دهد که زوفنر فقط دوست اوست. هانس ماری را در تمام سفرها با خود می‌برد. پس از پنج سال، در یکی از شهرهای آلمان، نزدیک به هتل محل اقامت آنها، همایشی از کاتولیک‌ها برگزار می‌شود. ماری می‌خواهد استخوانی سبک کند و از هانس می‌خواهد در همایش شرکت کنند. ولی هانس خودش برنامه دارد. هانس بعد از اجرا به هتل برمی‌گردد و صبح که بیدار می‌شود، می‌فهمد ماری رفته و یادداشتی برای او گذاشته است. در یادداشت آمده است: «باید پا در راهی بگذارم که باید پا در آن بگذارم.» او دیگر هرگز ماری را نمی‌بیند.
هانس خلقیات خاص و عجیب‌وغریبی دارد: می‌تواند از آن سوی خط تلفن بوها را تشخیص دهد. به گفته‌ی  خودش، نه‌فقط دچار سردرد و افسردگی و تنبلی است، بلکه معتقد است در تمام عمر باید فقط یک زن داشت. فقط باید یک زن می‌تواند زن کند و آن هم ماری است. عقاید و ارزش‌های وارونه‌ی  او در این جمله به‌خوبی مشهود است: به نظر من زنده‌ها مرده‌اند و مرده‌ها زنده‌اند، البته نه آنطور که پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها می‌گویند.
وقتی به خانه‌اش در بُن برمی‌گردد، با پدر میلیونرش مواجه می‌شود و تمام خاطرات گذشته برایش زنده می‌شود. خواهری به نام هنریِتا داشته که خانواده هفده سال پیش به شرکت در جنگ وادارش کرده‌اند و او دیگر باز نگشته است. برادری هم به نام لئو دارد که اخیراً کاتولیک شده و در دانشگاه الهیات می‌خواند. هانس از مشکلات مالی‌اش برای پدر می‌گوید. پدر به او کاری با حقوقی نسبتاً ناچیز پیشنهاد می‌کند، ولی هانس نمی‌پذیرد. به پدر می‌گوید او و لئو هرگز بهره‌ای از ثروت خانواده نبرده‌اند. جنگ بر خانواده سایه انداخته و آنها هرگز غذا یا پول توجیبی کافی نداشته‌اند، زیرا خرید هر چیزی ولخرجی حساب می‌شده است. هانس هیچ خاطره‌ی  خوشی از خانواده ندارد و شاید همین او را واداشته که در 21سالگی خانه را ترک کند و دلقک شود.


با بسیاری از خویشانش در بُن تماس می‌گیرد، ولی کسی حاضر نیست به او کمک کند. خبر می‌رسد که ماری برای ماه‌عسل به رم رفته است و او افسرده‌تر می‌شود. دست آخر به برادرش زنگ می‌شود و او قول می‌دهد که فردا پولی به دستش خواهد رساند. ولی در میانه‌ی  صحبت‌ها لئو می‌گوید با زوفنر در مورد چیزی صحبت کرده و اینکه با هم دوست‌اند. از وقتی لئو کاتولیک شده دیگر پدرش به او پولی نمی‌دهد و به همین دلیل وضع مالی درستی ندارد. هانس عصبانی می‌شود و می‌گوید لازم نیست پول را بیاورد. در پایان، هانس به ایستگاه راه‌آهن می‌رود و گیتار می‌زند و مردم در کلاهش پول می‌ریزند.
هانس همه‌چیز را نقد می‌کند: سیاست، باورهای مذهبی، ازدواج، دعوای کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها، تأثیر جنگ بر زندگی مردم و ... . 
با کمال میل به تماشای فیلم‌هایی می‌روم که برای شش‌ساله‌ها آزاد است، چون در این فیلم‌ها از لوس‌بازی‌های بزرگترها مانند خیانت و طلاق خبری نیست. در فیلم‌هایی که زناشویی را به بازی می‌گیرند یا یکدیگر را طلاق می‌دهند، همیشه خوشبختی یک نفر نقش بزرگی بازی می‌کند. در این فیلم‌ها زیاد می‌شنویم: «عزیزم، مرا خوشبخت کن» یا «می‌خواهی سر راه خوشبختی من بایستی؟»، ولی من خوشبختی را لحظه‌ای می‌دانم و چیزی را که بتواند بیش از یک یا دو یا و حداکثر سه ثانیه دوام بیاورد خوشبختی نمی‌دانم.    

متن پشت جلد کتاب عقاد یک دلقک

رمان عقاید یک دلقک یکی از قوی‌ترین داستان‌های عشقی ادبیات جهان به شمار می‌رود. دلقک قادر است حقایق تلخ را با حرکات و کلمـات ملمـوس کنـد و به زبـان بیـاورد و امیـدها، شـادی‌ها و دردهـایش را زیـر نقـاب این صورتک سفید پنهـان کند تا بتـواند حقایق واقعی را در ظاهر دلقکی نشان بدهد.  

 

خرید کتاب عقاید یک دلقک با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 39 جمعه 08 اسفند 1399 نظرات (0)

کتاب کیمیاگر اثری بسیار مشهور و ارزشمند از پائولو کوئیلو است که تاکنون به بیش از 50 زبان ترجمه شده است. این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های جهان است که بیش از 65 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است! کتاب کیمیاگر یک رمان بسیار جذاب است که اتفاقاً محبوبیت زیادی بین مردم ایران پیدا کرده است. با ما در این مقاله همراه باشید تا معرفی کامل و جامعی نسبت به کتاب کیمیاگر و نویسنده آن ارائه کنیم.


معرفی پائولو کوئیلو نویسنده کتاب کیمیاگر

ائولو کوئیلو در 24 اوت 1947 چشم به جهان گشود. وی از نوجوانی علاقه بسیاری به نویسندگی داشت اما مادرش او را نهی می‌کرد. درونگرایی و سنت‌شکنی پائولو در سن 16 سالگی‌اش سبب شد تا پدر و مادرش او را به یک موسسهٔ روانی بفرستند اما وی 3 بار از آنجا فرار کرد. او به دلیل آرزوهای پدر و مادرش در رشتهٔ حقوق وارد دانشگاه شد اما یک سال بعد ترک تحصیل کرد و به عنوان ترانه‌سرا در برزیل شروع به کار کرد. در سال 1974 به جرم نوشتن اشعار چپ‌گرا دستگیر شد اما همین عوامل سبب یک بیداری معنوی در پائولو کوئیلو شد.
بیداری معنوی که پائولو کوئیلو تجربه کرده بود سبب شد تا شغل پردرآمد خود (ترانه‌سرایی) را رها کند و به دنبال علاقهٔ اصلی خود یعنی نویسندگی برود. پائولو کوئیلو به عنوان یک نویسندهٔ حرفه‌ای فعالیت کرد و در سال 1982 اولین کتاب خود را با عنوان جهنم منتشر کرد. پائولو کوئیلو آثار زیاد و جذابی دارد که بارزترین آنها عبارت‌اند از:


•    خاطرات یک مغ
•    کیمیاگر
•    کوه پنجم
•    یازده دقیقه
•    هستی
•    زهیر
•    الف
•    برنده تنهاست
کتاب کیمیاگر به عنوان یک رمان جذاب، افراد زیادی را به طرفداران پائولو کوئیلو افزوده است به طوری که بسیاری از افراد، وی را با این رمان شناخته اند!

کتاب کیمیاگر
 
کتاب کیمیاگر


کتاب کیمیاگر در اصل رمانی جذاب است که سیر معنوی دارد. این رمان برای کسانی که دوست دارند آرزوهای خود را دنبال کرده و به آن برسند، جذابیت بسیاری دارد؛ به طوری که این رمان برای جوانان و نوجوانان بسیار ارزشمند و موثر خواهد بود و به آنان اراده و تصمیمی فوق العاده می‌دهد تا به دنبال آرزوهای خود رفته و آنها را بدست آورند.

مطالعه بیشتر : معرفی کتاب شفای زندگی


 
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که دنبال کردن آرزوهای بزرگی که در سر دارند، بیهوده است و اراده کافی برای رسیدن به آنها را ندارند. این کتاب دقیقاً تاثیر مثبتی روی اراده و تصمیم افراد می‌گذارد و آنها را به جستجوی آرزوها و قدم برداشتن برای کسب آنها ترغیب می‌کند. این کتاب آنقدر فضای معنوی زیبایی دارد که بسیاری از افراد، رمان کیمیاگر را بهتری رمانی می‌دانند که در طول زندگی خود خوانده اند!
کتاب کیمیاگر هشدارهایی را به ما می‌دهد که بسیار ارزشمند هستند؛ برای مثال به ما می‌گوید که انتخاب‌ها ممکن است عواقبی داشته باشند که فراتر از آگاهی ما رخ می‌دهند و حتی باعث تغییر زندگی‌مان خواهند شد. این عواقب اگرچه کوچک هستند اما باید جدی گرفته شوند. بنابراین محور اصلی کتاب کیمیاگر ارائه راهنمایی‌ها و مطالب انگیزشی است که باعث انتخاب صحیح ما خواهند شد.
کسانی که کتاب کیمیاگر را می‌خوانند، احساس لذتی کسب می‌کنند که ناشی از دانستن این موضوع است که می‌توانند گنج خود بوده و آرزوهای خود را به دست خودشان محقق کنند. این احساس به آنها کمک می‌کند تا جهان را با زاویه دید جدیدی ببینند و نشانه‌هایی که به آنها ندای موفقیت را می‌دهد، به خوبی مشاهده کنند. مطالب این کتاب به خوبی از مواردی مانند قانون جذب، قانون کائنات و قانون طبیعت پیروی می‌کنند و برای افرادی که به این مباحث علاقه مند هستند، شگفت انگیز خواهد بود.
شاید کتاب کیمیاگر از نگاهی سطحی، رمانی بدیهی گو و عادی باشد اما اگر در عمق آن رجوع کرده و مطالبش را با دقت بخوانید، خواهید فهمید که پائولو کوئیلو در نوشتن این کتاب، حسی معنوی و خاص را وارد کرده است که بسیار لذت بخش است. درواقع با خواندن کتاب کیمیاگر می‌تواند به ذهن معنوی نویسنده سفر کرد و تصویری از تمام مطالب و رخدادهای کتاب در ذهن خود ساخت. این وجه تمایز از نظر بسیاری از خوانندگان، بسیار مورد توجه است.


نکاتی راجع به کتاب کیمیاگر


شاید تا کنون کتاب کیمیاگر را به علاقه مندی‌های خود اضافه نکرده‌اید؛ بنابراین اجازه دهید تا نکاتی از محتوا و زیبایی‌های کتاب کیمیاگر بیان کنیم تا با اشتیاق کامل این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید. بارزترین نکاتی که در کتاب کیمیاگر به چشم می‌خورد عبارتند از:


کتاب کیمیاگر حاوی روح است!


یکی از مشخصه‌های اصلی کتاب کیمیاگر این است که پائولو کوئیلو در آن روحی دمیده است که گویی به راحتی قابل درک است. تک تک جملات نوشته شده در این کتاب هم ساده و همه‌گیر و هم عمیق و روحانی هستند؛ به طوری که با مطالعه آنها علاوه بر فهم سریع، یک حس معنوی در شخص ایجاد می‌شود که باعث افزایش تاثیرگذاری آن بر ذهن و فکر خواننده خواهد شد. بنابراین فضای معنوی و اصالت گفتار این کتاب می‌تواند به عنوان نکته‌ای مهم واقع شود.


کتاب کیمیاگر تاریخ نمی‌شناسد!

کتاب کیمیاگر


اگرچه کتاب کیمیاگر چندین سال قبل نوشته شده اما مطالبی که در آن به کار رفته مستقل از زمان هستند و هیچ گاه تکراری یا قدیمی نمی‌شوند. کتاب کیمیاگر سرشار از مطالب و معانی جهان خلقت است که حتی برای آیندگان نیز مورد استفاده خواهد بود. این کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که پیر و جوان از هر قشر و معلوماتی بتوانند آنرا مطالعه کرده و به آیندگان خود هدیه دهند. بنابراین این کتاب جزو اثراتی است که هیچگاه قدیمی نشده و می‌تواند به عنوان راهنمایی همیشگی در زندگی افراد، ایفای نقش کند. 
 
کتاب کیمیاگر تاثیر گذاری بالایی دارد!


همانطور که گفته شد، اغلب افرادی که این رمان را مطالعه کرده‌اند، نظر مثبتی راجع به مطالبش ارائه کرده و خواندن آنرا به سایرین توصیه نموده‌اند. این موضوع خود گواهی بر تاثیرگذاری بالای این کتاب است. اما فضای لذت بخشی که مطالعه کتاب کیمیاگر در ذهن ایجاد می‌کند، از علل اصلی تاثیرگذاری بالای آن بر شخص است. این کتاب احساس لذت بخشی را حین مطالعه به فرد القا کرده و او را از خستگی خواندن دور می‌کند و اشتیاق فرد را برای پذیرش مطالب کتاب افزایش می‌دهد.


 
خرید کتاب کیمیاگر با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 36 جمعه 08 اسفند 1399 نظرات (0)

کتاب صد سال تنهایی نوشته‌ی گابریل گارسیا مارکز از پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. مارکز در کنار کارلوس فوئنتس و خورخه لوئیس بورخس، سه نویسنده‌ی بزرگ ادبیات امریکای لاتین در قرن بیستم‌اند که در پی‌ریزی ادبیات موسوم به رئالیسم جادویی نقشی اساسی داشتند. ویژگی بارز این نوع ادبیات، تلفیق هوشمندانه‌ی بافت و محیط اجتماعی و واقعیات تاریخی با تخیل آزاد و تصویرسازی‌های ادبی تخیلی است. این کتاب برای بار نخست در سال 1967 با تیراژ 8000 نسخه و به زبان اسپانیایی منتشر شد و در همان هفته‌ی اول تمامی 8000 نسخه‌ی آن به فروش رسید. از آن پس در طول 52 سالی که از انتشار کتاب می‌گذرد، بیش از سی میلیون نسخه از این کتاب که به زبان‌های مختلف چاپ شده‌اند، به فروش رفته است. شهرت مارکز و نقش او در ادبیات جهان، پس از چاپ این کتاب به نقطه‌ای رسید که در سال 1982، آکادمی نوبل، جایزه‌ی نوبل ادبیات را به‌خاطر خلق این اثر و رمان‌های دیگر، به مارکز اهدا کرد.

خلاصه کتاب صد سال تنهایی


رمان صد سال تنهایی شرح زندگی شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا است که نسل نخست آن‌ها در دهکده‌ای خیالی به نام ماکوندو ساکن‌اند. در «صد سال تنهایی» گرچه همه‌ی فضاها و شخصیت‌ها واقعی و گاه برگرفته از تاریخ کلمبیا هستند، اما ماجراها و کنش‌های درون داستان چندان مطابق با روابط علّی و معلولی مرسوم ادبیات رئالیستی پیش نمی‌روند. همچون صعود جادویی و خیالی رِمدِیوس خوشگله به آسمان درست مقابل چشم دیگران و در فضایی کاملاً واقع‌گرایانه.

مطالعه پیشنهادی : زندیگنامه گابریل گارسیا مارکز


رمان صد سال تنهایی از روایت سوم شخص استفاده می‌کند و مارکز با رجوع به خاطرات و داستان‌های دوران کودکی‌اش و خلق شخصیت‌های کولی که برگرفته از داستان‌ها و حکایت‌هایی است که در خانواده‌اش شنیده بود، جهانی شبه‌جادویی خلق می‌کند. از این روز صد سال تنهایی تاریخ پرفرازونشیب و خونین کلمبیا را به سبک و سیاقی جادویی بیان می‌کند تا نشان دهد که در آن منطقه از امریکای جنوبی، واقعیت به‌شدت کیفیتی سحرانگیز و جادویی دارد. این سبک که ساخته و پرداخته‌ی نویسندگان امریکای لاتین در نیمه‌ی دوم قرن بیستم است واجد خصوصیات منحصربه‌فردی است، به نحوی که ساختارهای پذیرفته‌شده و عینی واقعیت به شکلی بی‌رحمانه دگرگون می‌شوند و دنیایی خلق می‌شود که از یک‌سو می‌توان شباهت‌های آن با تاریخ و واقعیت انضمامی را مشاهده کرد و از سوی دیگر آن را با تخیل و موقعیت‌ها و رخدادهای جادویی و باورنکردنی رنگ‌آمیزی کرد.


ویژگی‌های خاص رمان صد سال تنهایی


رمان صد سال تنهایی بسیار جذاب و سرشار از تصاویر خیالی است. نویسنده فضایی بلهوسانه و اروتیک خلق می‌کند که از همان صفحات آغازین خواننده را به دام می‌اندازد. ما وارد جهان و قلمرویی می‌شویم که با وجود ملموس بودن به‌غایت وهم‌انگیز و رویایی است.
مارکز شخصیت‌هایی را خلق می‌کند که خاطره و ذهن خواننده را به تصرف خود درمی‌آورد.


ترجمه‌های کتاب صد سال تنهایی


بیش از 40 سال از نخستین ترجمه‌ی کتاب صد سال تنهایی به زبان فارسی می‌گذرد. برای نخستین بار انتشارات امیرکبیر این رمان را با ترجمه‌ی خواندنی بهمن فرزانه به فارسی منتشر کرد. ترجمه‌ی این کتاب موجی از اشتیاق در میان خوانندگان فارسی برانگیخت و پس از آن در ادبیات ایران متأثر از سبک و لحن صد سال تنهایی آثاری به زبان فارسی چاپ و منتشر شد که از این میان می‌توان به داستان‌های منیرو روانی‌پور اشاره کرد.


پس از ترجمه‌ی فرزانه، چند ترجمه‌ی دیگر با حذفیات فراوان منتشر شد که متأسفانه قادر به انتقال ویژگی‌های ادبی رمان نبودند. اما در سال‌های اخیر، ترجمه‌ی دقیق دیگری از کاوه میرعباسی روانه‌ی بازار شده است. ویژگی ترجمه‌ی میرعباسی این است که برخلاف ترجمه‌های دیگر از زبان اسپانیایی به فارسی صورت گرفته است.
خوشبختانه مارکز جزو آن دسته از نویسندگانی است که آثارش همگی به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. در میان آثار ترجمه‌شده‌ی او می‌توان به عناوین دیگری همچون «عشق سال‌های وبا»، «ژنرال در هزارتوی خویش»، «پائیز پدرسالار»، «خاطرات دلبرکان غمگین» و «طوفان برگ» اشاره کرد.
 

خرید کتاب صد سال تنهایی با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 26 جمعه 08 اسفند 1399 نظرات (0)

داستان کتاب قلعه حیوانات:

کتاب قلعه‌ی حیوانات در آینده‌ای خیالی اتفاق می‌افتد. زمانی که حیوانات بسیار باهوش‌تر از امروزند. همین هوش باعث می‌شود خوک‌ها علیه انسان‌ها انقلاب کنند. خوک‌ها بهتر از بقیه‌ی به زبان آدمیزاد حرف می‌زنند و به همین خاطر سردمدار انقلاب می‌شوند. ولی ماجرای کتاب قلعه‌ی حیوانات، از چند ماه بعد از آن شروع می‌شود...
وقتی حیوانات انقلاب می‌کنند، آدم‌ها را از مزرعه بیرون می‌ریزند و رهبری را به خوک‌ها می‌سپرند. خوک بزرگ‌تر به نام ناپلئون، به محض رئیس شدن، قانونی تصویب می‌کند که طبق آن قانون، بهترین غذاها به خوک‌ها می‌رسد و بقیه‌ی حیوانات باید شب و روز به‌سختی برای آنها کار کنند. ولی ناپلئون به این حد کفایت نمی‌کند و باز هم قدرت بیشتری می‌خواهد.

اول آنکه تصمیم می‌گیرد برادرش اسنوبال را که لیاقت رهبری دارد به قتل برساند. اسنوبال از ناپلئون باهوش‌تر است زیرا قبلاً پیشنهاد کرده بود برای مزرعه آسیاب بادی درست کنند تا زحمت حیوانات کمتر شود. از طرفی او به دلیل نقش فعال در انقلاب، محبوب‌تر از ناپلئون است و از طرف دیگر، او و باکسر (اسب زحمت‌کش مزرعه) شجاع‌ترین حیوانات مزرعه‌اند. ولی ناپلئون، خوک خودخواه مزرعه، آسیاب بادی را از بین می‌برد و تقصیر را به گردن اسنوبال که از مزرعه فرار کرده می‌اندازد. 
ناپلئون پس از آنکه همه‌ی مخالفانش را کنار می‌زند، حیوانات را مجبور می‌کند سخت‌تر و سخت‌تر کار کنند تا جایی که همگی ضعیف می‌شوند و یکی یکی می‌میرند. هرکس از او باهوش‌تر باشد، ناپلئون دستور اعدام او را صادر می‌کند تا از شرش خلاص شود.
یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های کتاب قلعه‌ی حیوانات باکسر است. باکسر از همه سخت‌کوش‌تر است و هرچه بیشتر از او کار می‌کشند، با اینکه پیر می‌شود، خم به ابرو نمی‌آورد. او نه تنها به ناپلئون اعتراض نمی‌کند، بلکه همیشه می‌گوید: «حق با ناپلئون است.» 
کتاب قلعه‌ی حیوانات ما را به یاد جلد سوم کتاب مسابقات عطش: زاغ مقلد می‌اندازد که فیلم معروفی نیز از روی آن ساخته شد. در آنجا نیز کسی که رهبری انقلاب را برعهده می‌گیرد، بعد از پیروزی، مانند ناپلئون در قلعه‌ی حیوانات، فاسد می‌شود.

درباره نویسنده کتاب قلعه حیوانات:


نویسنده‌ی کتاب قلعه‌ی حیوانات جورج اوروِل انگلیسی است. اورول در طول عمرش تجربه‌های سیاسی زیادی را از نزدیک شاهد بود و این تجربه‌ها را در کتاب‌های مختلف خود به‌ویژه کتاب قلعه‌ی حیوانات، کتاب 1984 و کتاب درود بر کاتالونیا به تصویر کشید. جورج اورول از نزدیک شاهد بود که چطور انقلاب بزرگ مردم روسیه برای رها شدن از شر سلطنت تزار، پس از چند سال به دیکتاتوری استالین منتهی شد و وضع مردم بسیار بدتر از قبل شد. با این تفاوت که در حکومت استالین، بسیاری از مردم مثل باکسر در کتاب قلعه‌ی حیوانات معتقد بودند «همیشه حق با استالین است.»


بنابراین مهم‌ترین مسئله‌ای که جورج اورول در کتاب قلعه‌ی حیوانات و کتاب 1984 مطرح می‌کند این است که وسوسه‌ی آزادی به سادگی می‌تواند دوباره منجر به دیکتاتوری دیگر شود. در کتاب قلعه‌ی حیوانات، حیوانات مزرعه هنوز کاملاً طعم آزادی از دست انسان‌ها را نچشیده‌اند، که یک دیکتاتور جدید از بین خودشان همان بلا یا حتی بدتر از آن را بر سرشان می‌آورد.
جالب اینجاست که تمام این ستم‌ها و دیکتاتوری‌ها هیچ منافاتی با قانون ندارد، زیرا ناپلئون و برادرش به محض در دست گرفتن حکومت، قوانین جدیدی به نام «هفت قانون حیوانات» تصویب می‌کنند که بسیار کلی است و می‌توان با تفسیرهای مختلف، هر کاری را طبق آنها مجاز دانست.

هفت قانون حیوانات در کتاب قلعه حیوانات:


1. هر چیزی که بر روی دو پا راه برود دشمن است.
2. هر چیزی که بر چهار پا راه برود یا بال داشته باشد، دوست است.
3. هیچ حیوانی نباید لباس بپوشد.
4. هیچ حیوانی نباید در تخت بخوابد.
5. هیچ حیوانی نباید الکل بنوشد.
6. هیچ حیوانی نباید حیوان دیگر را بکشد.
7. همه‌ی حیوانات برابرند.
خلاصه‌ی این قوانین که دهان‌به‌دهان بین حیوانات مزرعه می‌چرخد این است که «دوپا بد، چهارپا خوب.»
ولی پس از مدتی، ناپلئون و خوک‌های دیگر، مخفیانه در برخی از قوانین به نفع خودشان دست می‌برند:
4. هیچ حیوانی نباید در تخت با ملافه بخوابد.
5. هیچ حیوانی نباید زیاد الکل بخورد.
6. هیچ حیوانی نباید حیوان دیگری را بی‌دلیل بکشد. 
و جمله‌ای که کم‌کم جای جمله‌ی قبلی را می‌گیرد و بین حیوانات مزرعه رایج می‌شود این است که «همه‌ی حیوانات برابرند، ولی بعضی از حیوانات از بقیه برابرترند.» و وقتی خوک‌ها سر و وضعی انسانی پیدا می‌کنند، این جمله را دهان‌ها می‌اندازند که «چهارپا خوب، دوپا بهتر!»

 

ایده تدوین کتاب قلعه حیوانات در ذهن جورج اورول:

اورول در پیشگفتار کتاب قلعه‌ی حیوانات تعریف می‌کند که چطور به ذهنش رسید ایده‌ی این داستان را در یک مزرعه و از زبان حیوانات بنویسد:
پسربچه‌ی حدوداً ده‌ساله‌ای را دیدم که سوار بر یک اسب بارکش بزرگ در جاده‌ی باریکی می‌راند و هربار اسب سرکشی می‌کرد آن را شلاق می‌زد. ناگهان این فکر به ذهنم زد که اگر روزی حیوانات بفهمند چه قدرتی دارند، ما انسان‌ها دیگر توان مهار آنها را نداریم. و اینکه انسان‌ها حیوانات را دقیقاً همانطور استثمار می‌کنند که ثروتمندان بیچارگان را.
 کتاب قلعه‌ی حیوانات پس از ترجمه به فارسی با استقبال فراوانی در میان خوانندگان ایرانی مواجه شد و تا امروز بیش از ده ترجمه‌ی مختلف با نام‌های قلعه‌ی حیوانات و مزرعه‌ی حیوانات از آن منتشر شده است.

 

خرید کتاب قلعه حیوانات با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 37 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

کتاب جز از کل، اولین رمان استیو تولتز، نویسندهی استرالیایی، در سال 2008 منتشر شد. کتاب جز از کل رمانی کمدی است که روایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گر سه نسل از خانوادهی عجیب و غریب دین (Dean) و اطرافیان آنها در استرالیاست. کتاب جز از کل راوی واحدی ندارد و به شکل داستان در داستان روایت می‌شود. گاهی به گذشته برمی‌گردد و روایت را از منظر یکی از شخصیت‌ها دنبال می‌کند و دوباره به زمان می‌آید و منظر قبلی را دنبال می‌کند

 

خلاصه کتاب جز از کل

 داستان کتاب جز از کل را جاسپر از سلول زندان برای ما روایت می‌کند. بعد به گذشته می‌رویم؛ زمانی که او پنج‌ساله است  پدرش، مارتین، او را از مدرسه بیرون می‌کشد. مارتین ترجیح می‌دهد پسرش به مدرسه نرود و خودش به او درس زندگی بدهد. مارتین کودکی‌اش را با جزئیات تمام برای جاسپر روایت می‌کند و از مصیبت‌های فراوانی که بر سرش رفته می‌گوید: رفتارهای مجرمانهٔ "تری" (برادر ناتنی کوچکش)، افسردگی خودش، چهار سالی که در کما بوده، و اینکه مادرش یک بار از ترس مردن به دلیل سرطان، به او زهر خورانده است. مارتین یک بار به دروغ چوغولی دو بچهی تخس را پیشِ تِری می‌گوید تا او را به کتک زدن آنها وادارد. تری با آنها درگیر می‌شود، چلاق می‌شود و تا آخر عمر نمی‌تواند بازی کند.
مارتین ابتکاری به خرج می‌دهد و جعبه‌ای برای پیشنهادات و انتقادات در شهر نصب می‌کند تا همه بتوانند پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت شهر ارائه کنند. در آغاز همه‌چیز خوب پیش می‌رود، ولی کار به جاهای باریک می‌کشد، چون همه شروع به بدگویی از همدیگر می‌کنند. همه‌ی نقدها بی‌نام است، بنابراین تمام کاسه‌کوزه‌ها سر کسی می‌شکند که از اول پیشنهاد جعبه‌ی انتقادات و و پیشنهادات را داده بود. البته هرگز لو نمی‌رود که نصب جعبه کار مارتین بوده است. یکی از جالب‌ترین اتفاقات کتاب جز از کل این است که مارتین عشق زندگی‌اش، کارولین، را به تری می‌بازد. وقتی تری به زندان می‌افتد کارولین شهر را ترک می‌کند و گهگاه در زندان به دیدار او می‌رود. مادر مارتین سرطان می‌گیرد و چون مارتین قول داده که هرگز او را تنها نگذارد، مجبور می‌شود در شهری که از آن متنفر است، بماند. نهایتاً شهر در آتش می‌سوزد، مادر و ناپدری مارتین می‌میرند و زندان نیز در کام آتش فرو می‌رود و مارتین ازخداخواسته شهر را برای همیشه ترک می‌کند.
مارتین به پاریس می‌رود چون گمان می‌کند شاید کارولین نیز آنجا باشد. بعد رد آدرس او از روی یکی از کارت‌پستال‌هایش می‌گیرد. ولی به محل زندگی او می‌رود، خبردار می‌شود از آنجا نیز رفته و کسی آدرس فعلی او را نمی‌داند.
مارتین در پاریس می‌ماند و در آنجا با دو نفر آشنا می‌شود: ادی (اهل تایلند) که با مارتین بسیار صمیمی می‌شود و مدام از او عکس می‌گیرد. ادی از آن دست آدم‌ها نیست که مارتین تحمل حضورشان را داشته باشد، ولی از قضا صمیمی‌ترین و نزدیک‌ترین دوست او می‌شود. همه‌جا هوای مارتین را دارد و در مواقع نیاز او را کمک می‌کند.


نفر دوم که لقب آسترید دارد (نامش را نمی‌دانیم) دختری است که مارتین در کافه با او آشنا می‌شود. مارتین از او خوشش می‌آید ولی گمان می‌کند این رابطه به همان شب اول ختم خواهد شد. در اینجا نیز مانند بسیاری از جاهای کتاب جز از کل، قضیه کاملاً برعکس از آب درمی‌آید و آن دو هم‌خانه می‌شوند و آسترید ناخواسته باردار می‌شود. در دوره‌ی بارداری دیوانه می‌شود و مدام تصویر چهره‌ای ترسناک را نقاشی می‌کند و سعی می‌کند با خدا حرف بزند. از دست خدا عصبانی می‌شود که چرا جوابش را نمی‌دهد، بنابراین مارتین در دستشویی پنهان می‌شود و به جای خدا جواب او را می‌دهد. طی این گفتگوهای به منویات درونی او پی می‌برد و می فهمد که او قصد خودکشی دارد. آسترید پس از به دنیا آوردن جاسپر خودکشی می‌کند. این بخش یکی از فلسفی‌ترین بخش‌های کتاب جز از کل است.
در ادامه‌ی کتاب جز از کل، ادی کمک‌های مالی خود به خانواده‌ی دین را ادامه می‌دهد. خانواده‌ با دختر دیگری به نام آنوک آشنا می‌شوند. هرچند اتفاق ناخوشایندی باعث این آشنایی است (آنوک سعی می‌کند به ماشین مارتین آسیب بزند)، ولی دوست خانوادگی آنها می‌شود و مارتین او را برای انجام امور خانه به کار می‌گیرد. اوضاع روانی مارتین به هم می‌ریزد و او را در آسایشگاه روانی بستری می‌کنند. جاسپر را نیز بر خلاف میلش به نوانخانه می‌فرستند.
مارتین بعد از مرخص شدن از آسایشگاه، ملک درب و داغانی در ناکجاآباد می‌خرد و هزارتویی در آن درست می‌کند تا این بار دست هیچ‌کس به او نرسد. جاسپر در دبیرستان با دختری به نام «بَلای عُظمیٰ» (اسم واقعی‌اش را نمی‌دانیم) دوست می‌شود. او اولین دوست‌دختر جاسپر است، ولی وقتی پی می‌برد که هنوز با دوست‌پسر سابقش (برایانِ خبرچین) رابطه دارد، کار بیخ پیدا می‌کند. مارتین بالاخره به یاری آنوک به هدف غایی خود در زندگی پی می‌برد: به زبان آوردن ایده‌هایش.
 در اینجا ماجراجویانه‌ترین بخش کتاب جز از کل شروع می‌شود: مارتین راهی شبیه لاتاری کشف می‌کند که با آن می‌توان همهٔ مردم استرالیا را میلیونر کرد. او این روش خود را در اختیار آنوک قرار می‌دهد. او هم این روش را به ثروتمندترین مرد استرالیا و پسرش معرفی می‌کند که هر دو سلطان نشریات و روزنامه‌های زردند. نهایتاً آنوک با پسر مرد ثروتمند که اسکار نام دارد ازدواج می‌کند و عکس مارتین را همراه ایده‌اش در نیم‌صفحه‌ی اول تمام روزنامه‌ها می‌زنند. مارتین به محبوب‌ترین شخصیت کشور بدل می‌شود. ولی بدبختانه اینجا هم از زیر سایه‌ی برادر ناتنی‌اش خلاصی ندارد: تمام ملت او را به اسم «برادرِ تری» می‌شناسند. مارتین این را اصلاً خوش ندارد، ولی همین که معروف شده راضی است.
وقتی بین اسامی مردم قرعه‌کشی می‌کنند، اسم کارولین، عشق دوره‌ی نوجوانی‌اش، درمی‌آید. قبل از برگزاری مراسم اهدای جایزه، مارتین و کارولین و نیز اسکار و آنوک نامزد می‌کنند. مارتین حین خواندن اسامی برندگان، اعلام می‌کند که قصد دارد برای نخست‌وزیری در انتخابات شرکت کند. او به رغم سخنرانی‌های مزخرف، به دلیل محبوبیش با اکثریت قریب به اتفاق آرا برنده‌ی انتخابات می‌شود. ادی هم در انتخابات یاریگر اوست و او بابت هیچ‌چیز نگرانی ندارد، ولی همه‌چیز به هم می‌ریزد.

مطالعه بیشتر: معرفی کتاب قلعه حیوانات شاهکار بی نظیر جورج اورول

کتاب جز از کل و ماجرای تقلب در انتخابات


بعد از پیروزی در انتخابات، مارتین به همراه جاسپر و کارولین زندگی خوبی را پیش می‌گیرند. ولی کاشف به عمل می‌آید که ادی در انتخابات تقلب کرده است. با لو رفتن تقلب، مارتین منفورترین شخصیت استرالیا می‌شود و به ناچار کشور را ترک می‌کند.
ادی خانواده‌ی دین را به تایلند می‌برد. جاسپر، کارولین و مارتین حتی به خواب هم نمی‌دیدند که در تمام این سال‌‌ها کسی ادی را اجیر کرده باشد تا با آنها طرح دوستی بریزد، درحالی‌که در تمام مدت از آنها متنفر بوده است. کاشف به عمل می‌آید که در تمام این سال‌ها تری نمرده بوده، بلکه ادی را اجیر کرده که هوای خانواده را به لحاظ مالی داشته باشد و از آنها عکس بگیرد. جذابیت کتاب جز از کل این است که بسیاری از ژانرها در آن وجود دارد. مثلاً در جاهایی فلسفی یا عاشقانه است و در جاهای دیگر مثل اینجا به ژانر پلیسی و ژانرهای دیگر نزدیک می‌شود. تری حالا بسیار چاق شده و رئیس یک باند خلافکار است. او ماجرای عشق قدیم را از یاد برده و سه روسپی دارد که امور شبانه‌اش را با آنها رتق و فتق می‌کند.
به‌زودی معلوم می‌شود که کارولین دوباره با تری وارد رابطه شده است. مارتین گرفتار سرطان شده، ادی کلاً دیوانه است، جاسپر دست‌وپا می‌زند که دوباره قوامی به خانواده بدهد. ادی برای شادی روح والدینش تصمیم می‌گیرد دوباره به شغل طبابت محلی بازگردد، ولی مردم از پزشک فعلی‌شان راضی‌اند و به سراغ او نمی‌آیند. او هم مردم را چیزخور می‌کند و وقتی ماجرا لو می‌رود، همه علیه او و خانواده‌ی دین می‌شورند. ادی و کارولین کشته می‌شوند. چیزی به مرگ مارتین نمانده و او تصمیم دارد در وطن بمیرد، بنابراین جاسپر تصمیم می‌گیرد او را همراهی کند.


ریتم کتاب جز از کل در هیچ جا کند نمی‌شود و با اینکه حجم کتاب زیاد است، به هیچ وجه حوصله‌ی خواننده سر نمی‌رود. تری ترتیبی می‌دهد تا جاسپر و مارتین را با قایقی قاچاقی به استرالیا برگردانند. برای اولین بار رابطه‌ای حقیقی میان پدر و پسر شکل می‌گیرد و به درک متقابل می‌رسند و از همراهی همدیگر لذت می‌برند. درست زمانی که خشکی‌های استرالیا را از دور نمایان می‌شود، مارتین با لبخندی بر لب جان می‌دهد و طبق وصیتش جنازه‌اش را در دریا می‌اندازند. به محض رسیدن قایق به خشکی، پلیس جاسپر را به جرم مهاجرت غیرقانونی دستگیر می‌کند  و حالا او در سلول زندانش در ماتم پدر است. در اینجا به نقطه‌ای می‌رسیم که کتاب جز از کل با آن شروع شده بود.
جاسپر نهایتاً هویت خود را برای پلیس فاش می‌کند و آزاد می‌شود. مقامات او را به انباری می‌برند که مایملک مارتین در آن نگهداری می‌شود. جاسپر می‌داند اینها مشتی خرت و پرت بیشتر نیست ولی در آن میان به دفتر خاطرات پدر برمی‌خورد. او داستان کتاب جز از کل را بر اساس همین یادداشت‌ها برای ما و پلیس تعریف کرده است. برخی از نقاشی‌های دوره‌ی بارداری مادر نیز در میان آنهاست و احساس می‌کند چهره‌ی داخل نقاشی‌ها را پیشتر جایی دیده است. او قسم می‌خورد که هرگز پا جای پای پدرش نگذارد، زیرا مادرش نیز بخشی از وجود اوست. با کمک آنوک که اکنون ثروتمندترین زن استرالیاست، راهی سفر اروپا می‌شود تا به گذشته‌‌ی مادرش پی ببرد.
کتاب جز از کل با ترجمه‌ی روان و خواندنی پیمان خاکسار توسط انتشار چشمه منتشر شد و با استقبال پرشور خوانندگان مواجه شد. 

 

خرید کتاب جز از کل با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 27 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

کتاب ملت عشق نوشته‌ی الیف شافاک یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های چند سال گذشته در ایران و بسیاری از کشورهای جهان و و پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه بوده است.
در ملت عشق، دو داستان که به فاصله‌ی هفت قرن از یکدیگر اتفاق می‌افتند و شباهت‌های زیادی دارند، با هم گره می‌خورند.

Video Player

داستان اول در خصوص زنی به نام اللاست که همراه شوهر و دو فرزندش زندگی میکند. الا خانه دار است و میتوان گفت که اللا از زندگیش راضی نیست. داستان دوم هم درباره‌ی شمس تبریزی است که روزی متوجه می‌شود که مرگش نزدیک است و به همین خاطر باید شاگردی پیدا کند تا حکمتش را به او منتقل کند. 


ماجرا از جایی شروع می‌شود که در یک انتشاراتی شغلی به اللا پیشنهاد می‌شود که زندگی او را عوض می‌کند. در این انتشارات، کتابی به دست اللا می‌رسد به نام «ملت عشق». داستان کتاب ملت عشق درباره‌ی مولانا و ارادت او به استادش شمس تبریزی است. نویسنده‌ی رمان عزیز زاهارا نام دارد و در ترکیه زندگی می‌کند. عزیز سابقاً مشکلات زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته و بعد از اینکه وارد تصوف و عرفان شده، الان به شهرهای مختلف دنیا سفر می‌کند. 
اللا در ابتدا معتقد است رمانی که اتفاقاتش در یک دوره‌ی تاریخی دیگر است، نمی‌تواند جذاب باشد. ولی وقتی خواندن کتاب ملت عشق را شروع می‌کند به‌شدت به داستان و نویسنده‌اش علاقه‌مند می‌شود و با فرستادن ایمیل با او وارد رابطه‌ای می‌شود که به‌تدریچ شکلی عاشقانه می‌گیرد. همین طور که رمان را می‌خواند، به تدریج متوجه می‌شود که چرا تا امروز زندگی‌اش خالی از عشق بوده است.


”هر که باشیم، هر کجای دنیا که زندگی کنیم، همگی جایی در اعماقمان نوعی حس کمبود داریم. انگار چیزی اساسی گم کرده‌ایم و می‌ترسیم نتوانیم آن را پس بگیریم. آن‌هایی هم که می‌دانند چه چیزی کم دارند، واقعاً انگشت‌شمارند.“

داستان دوم کتاب ملت عشق اینگونه شروع می‌شود که شمس برای پیدا کردن شاگرد مورد نظرش، از سمرقند به بغداد می‌رود و در آنجا نام مولانا جلال‌الدین رومی به گوشش می‌خورد که یکی از بزرگترین حکیمان مسلمان است. پس برای دیدن او به قونیه می‌رود که محل زندگی مولاناست. بین شمس و مولانا رابطه‌ی دوستی شکل می‌گیرد و مولانا مرید و عاشق شمس می‌شود. اللا حین خواندن کتاب ملت عشق، از شمس تبریزی یاد می‌گیرد که چطور پیش‌داوری‌های مردم درباره‌ی دین را زیر سؤال ببرد. هدف شمس این است که شاگردش یعنی مولانا را که واعظ دینی است به یکی از بزرگ‌ترین شاعران جهان تبدیل کند تا «صدای عشق» از شعرهای او به گوش همه برسد. مولانا شاگرد با اراده‌ای است، ولی خانواده و اطرافیانش از شمس متنفرند چون زندگی آنها با این اتفاقات به هم ریخته است. مولانا همیشه مورد احترام اطرافیان بوده و شمس قصد دارد او را از این زندگی آرام دور کند تا خودپسندی‌های نفس را کنار بذارد.

”عشق سفر است. مسافر این سفر چه بخواهد چه نخواهد، از سر تا پا عوض می‌شود. کسی نیست که رهرو این راه شود و تغییر نکند.“


درواقع، مولانا وقتی وارد رابطه با شمس می‌شود، و اللا وقتی با خواندن کتاب ملت عشق وارد رابطه با عزیز می‌شود، ناچارند آرامش و امنیت ظاهری زندگی را کنار بذارند و وارد دل‌نگرانی‌ها و دل‌شکستگی‌های عشق شوند. نه شمس و نه عزیز به هیچ وجه به شاگرد خود قول نمی‌دهند که حتماً در این راه به خوشبختی ابدی دست پیدا می‌کنند. ولی به آنها قول می‌دهند که اگر نقاب دروغین زندگی را کنار بگذارند، می‌توانند طعم وحدت عرفانی و عشق الهی و همدلی عمیق با جهان را بچشند.


”هیچ‌گاه نومید مشو. اگر همه‌ی درها هم به رویت بسته شوند، سرانجام او کوره‌راهی مخفی را که از چشم هم پنهان مانده، به رویت باز می‌کند. حتی اگر هم‌اکنون قادر به دیدنش نباشی، بدان که در پس گذرگاه‌های دشوار، باغ‌های بهشتی قرار دارد.“ 


شمس برای رسیدن به این هدف، چهل قانون عشق را که پایه و اساس تصوف و عرفان است آموزش می‌دهد. او برای این کار، سبک و روش رایج زندگی اجتماعی و دینی را زیر سؤال می‌برد. به همین خاطر تمام آدم‌های حق‌به‌جانب و خشک‌مقدس و جانمازآب‌کش با او دشمنی می‌کنند. او به مولانا یاد می‌دهد که چطور می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین شاعران جهان باشد و ندای حکمت را به تمام دنیا بفرستد. عزیز هم به اللا یاد می‌دهد که چطور می‌تواند از ازدواجی که روح و احساسش را سرکوب کرده است آزاد بشود.


”عشق نوعی میلاد است. اگر «پس از عشق» همان انسانی باشیم که «پیش از عشق» بودیم، به این معناست که به قدر کافی دوست نداشته‌ایم. اگر کسی را دوست داشته باشی، بامعناترین کاری که می‌توانی به خاطر او انجام بدهی، تغییر کردن است.“ 

 

کتاب ملت عشق، سرتاسر شور و خوشی نیست و الیف شافاک نشان می‌دهد که رسیدن به زندگی حقیقی کار آسانی نیست و بهای سنگینی دارد. ولی به خوبی به ما ثابت می‌کند که اگر به زندگی حقیقی دست پیدا نکنیم، باید بهای سنگین‌تری بپردازیم.

 

 


به جای مقاومت در برابر تغییراتی که خدا برایت رقم زده است، تسلیم شو. بگذار زندگی با تو جریان یابد، نه بی تو. نگران این نباش که زندگی‌ات زیر و رو شود. از کجا معلوم زیرِ زندگی‌ات بهتر از رویَش نباشد.“


یکی از چیزهایی که خواندن کتاب ملت عشق را برای ما جذاب‌تر می‌کند این است که از زبان افراد متفاوتی روایت می‌شود: اللا، شمس، گدای جذامی، افراد متعصب، خانوادهی مولانا، شاگرد مولانا،... . برای همین کاملاً متوجه می‌شویم که وقتی شمس مولانا را دچار تحول می‌کند، چطور تمام زندگی او زیر و رو می‌شود. کاش زندگی اللا هم به همین صورت از نگاه‌ آدم‌های مختلف مثل شوهرش، فرزندانش و همکارانش روایت می‌شد. ولی این چیزی از جذابیت کتاب ملت عشق کم نمی‌کند. 


شمس با چهل قانون عشق به ما یاد می‌دهد که می‌توان خدا را جاهایی پیدا کرد که هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردیم. بنابراین با خواندن کتاب ملت عشق نگاه ما به زندگی و تصور ما درباره‌ی خدا کاملاً عوض می‌شود. از طرف دیگر، نگاه ما و داوری ما درباره‌ی آدم‌های متعصبی که فکر می‌کنند فقط آنها خدا را می‌شناسند دقیق‌تر می‌شود. 


”عاشق حقیقی خدا وارد میخانه که بشود، آنجا برایش نمازخانه می‌شود. اما آدم دائم‌الخمر وارد نمازخانه هم که بشود، آنجا برایش میخانه می‌شود. در این دنیا هرکاری که بکنیم، مهم نیت ماست، نه صورتمان.“

 الیف شافاک کتاب ملت عشق را به پنج بخش تقسیم کرده است:
1. خاک: پدیده‌های عمیق، آرام و جامد زندگی...
2. آب: پدیده‌های سیال و جاری و متغیر زندگی...
3. باد: پدیده‌های ترک‌کننده و کوچنده‌ی زندگی...
4. آتش: پدیده‌های سوزاننده، ویران‌کننده و نابودکننده‌ی زندگی... و
5. خلأ: پدیده‌هایی که نبودنشان بر ما تأثیر می‌گذارد، نه بودنشان.
در دنیای قدیم معتقد بودند تمام جهان از چهار عنصر اول از میان این پنج عنصر تشکیل شده است. شاید منظور شافاک این باشد که کتاب ملت عشق درباره‌ی ماجراهایی است که در تمام جهان برای همه‌ی ما در زندگی اتفاق می‌افتد. و آدمی به زندگی حقیقی دست پیدا می‌کنه که از این چهار تا بگذرد و نیستی و خلأ را انتخاب کند.


”اللا به پنجره نزدیک شد، به سایه‌روشن‌های آبی‌رنگی که آسمان را فرا گرفته بود نگاه کرد. ابرهایی سفید و ظریف مانند تور، آرام‌آرام، در آسمان می‌چرخیدند، با خلأ در می‌آمیختند و آب می‌شدند، درست مثل سماع‌زن‌ها...
شمرده‌شمرده گفت: «قاعدهی چهلم: عمری که بی عشق بگذرد، بیهوده گذشته. نپرس که آیا باید در پی عشق الهی باشم یا عشق مجازی، عشق زمینی یا عشق آسمانی، یا عشق جسمانی؟ از تفاوت‌ها تفاوت می‌زاید. حال آنکه به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق. خود به تنهایی دنیایی است عشق. یا درست در میانش هستی، در آتشش، یا بیرونش هستی، در حسرتش».“


کتاب ملت عشق را ارسلان فصیحی با زبان جذاب و روان ترجمه کرده و نشر ققنوس در اندازه‌ها و با جلدهای مختلف منتشر کرده است. استقبال خوانندگان از کتاب ملت عشق به حدی بود که پس از سه سال، به چاپ هشتادم رسیده و نشر ققنوس کتاب صوتی آن را نیز منتشر کرده است.

 

خرید کتاب ملت عشق با ارسال رایگان

رامتین کریمی بازدید : 42 دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

بهترین سایتهای خرید کتاب

 

بهترین سایت های خرید کتاب

 

برای پیدا کردن بهترین کتاب‌ها، فروشگاه کتاب و ناشران باید به کجا مراجعه کرد؟ 

 

بسیاری از ما در سطح اجتماع با این پرسش تکرار شونده روبرو هستیم که کجا باید کتاب‌های خود را بخریم؟ به صورت آنلاین یا در کتاب‌فروشی؟ چقدر مایل هستیم که برای خرید کتاب به یک ناشر کتاب چاپی پول بدهیم یا به ناشران کتاب الکترونیکی؟ 

 

فروشگاه اینرتنتی کتاب

 

معرفی سایت فروش اینترنتی کتاب وب: 

کتاب وب یک سایت فروش اینترنتی کتاب است که مدت کوتاهی است که فعالیت خود را شروع کرده است. ما از ابتدای فعالیت خود تصمیم داشتیم که کتاب را به ارزانترین و راحت ترین شکل ممکن به دست تمامی ایرانیان برسانیم و تصمیم ما از ابتدا بر آن شد که سرویس ارسال رایگان کتاب را فعال کنیم و کتاب را به رایگان به تمامی کشور ارسال کنیم همچنین در بازه‌های زمانی مختلف تخفیف‌های کلی و هماهنگی در سایت کتاب وب روی تمامی محصولات اعمال می‌‍شود که امکان خرید کتاب با تخفیف را فراهم کرده است. 

در ادامه این مقاله به بررسی روش های خرید کتاب به صورت فیزیکی و اینترنتی در دنیا خواهیم پرداخت.

 

خریدکتاب به شکل سنتی : 

 

بیایید ابتدا حالت آفلاین را بررسی کنیم برای عموم جامعه، خرید کتاب در یک فروشگاه محلی بهتر است، چرا که پول را در جامعه محلی نگه می‌دارد، از شرکت‌های مستقل حمایت می‌کند و همچنین کمی قدم زدن برای سلامتی هم مفید است! تعدادی سایت وجود دارند که یافتن کتابفروشی‌های مستقل محلی و پشتیبانی از آنان را آسان‌تر می‌کنند، جاهایی که می‌توانید کتاب‌های اصل، نایاب، قدیمی و ... را در دستان خود بگیرید. از مهمترین این سایت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

 

خرید کتاب Indiebound.org

 

کتابفروشی ها و دیگر خرده فروشان مستقل نزدیک محل سکونت خود را پیدا کنید! شعار این سایت این است: 100 دلار در محله‌ی خود خرج کنید، 68 دلار آن در آنجا باقی می‌ماند! همین 100 دلار در شعبه فروشگاه زنجیره‌ای محله‌تان خرج کنید، جامعه محلی شما فقط رنگ 43 دلار از آن را خواهد دید! 

 

Bookweb.org 

bookweb.org.jpg

 

کتابفروشی‌های صنف فروشندگان کتاب آمریکا را که در اطراف شما زندگی می‌کنند، در این سایت بیابید.

 

WorldCat

worldcat.png

 جستجوی عنوان کتاب در کتابخانه محله‌ی شما 

 

Bookshare

www.bookshare.org.png

 دسترسی به کتاب‌ها، نشریاتی و مقالات برای کسانی که نمی‌توانند آن‌ها را پرینت کنند.

 

خرید کتاب 

 

خرید اینترنتی کتاب :

 

در حالی که خریدن یک کتاب چاپی در کتابفروشی شهر یک رویکرد ستودنی است،اما این موضوع همیشه در عمل ممکن نیست. بعضی از محله‌ها و شهرها کتابفروشی های مناسبی ندارند، بنابراین خرید از یک فروشگاه اینترنتی کتاب ممکن است تنها گزینه پیش رو باشد. در چند سال گذشته، کتابفروشی های آنلاین و سایت های فروش آنلاین کتاب زیادی وارد بازار شده‌اند. Amazon، Better World Books و ... از معدود فروشگا‌ه‌های اینترنتی کتاب هستند. می‌دانیم فروشگاه اینترنتی کتاب زیادی وجود دارند که می‌توانیم ذکر کنیم اما به ذکر 10 نمونه از آن‌ها بسنده خواهیم کرد. شما هم اگر با سایت های فروش اینترنتی کتاب و فروش آنلاین کتاب آشنایی دارید، آن را به ما معرفی کنید.

 

اینترنت ابزار بسیار قدرتمندی است. برای ما که کتاب و مطالعه را دوست داریم، ابزار اینترنت راه خوبی برای پیدا کردن کتاب‌های جدید است. اینترنت به ما کمک می‌کند که نویسندگانی را که تا کنون چیزی از آن ها نشنیده‌ایم را جست و جو کرده و با تالیفاتشان آشنا شویم. توانایی خرید آنلاین کتاب شگفت‌انگیز است، می‌توانید به راحتی آن کتابی را که مدت زیادی در جستجوی آن بوده‌اید، پیدا و تنها با یک کلیک ساده آن را خریداری کنید. در ادامه این این مقاله، در مورد بهترین‌های فروشگاه اینترنتی کتاب صحبت خواهیم کرد. 

 

قطعا شما مخاطبین گرامی سایت کتاب وب قطعا تعدادی از این کتابفروشی‌های آنلاین را می‌شناسید و مطمئن هستیم که با بهترین کتابفروشی آنلاین آشنا هستید و نام آن را می شناسید.

 

1-سایت فروش اینترنتی کتاب آمازون ( amazon.com ) 

فروشگاه اینترنتی کتاب آمازون

 

آمازون فعالیت خود را به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین شروع کرد و هنوز هم یک کتاب فروشی و یا بهتر است بگوییم بزرگترین کتابفروشی آنلاین در دنیاست. در این وب سایت تقریبا می‌توانید هرکتابی را که می‌خواهیم پیدا کنید از کتاب‌های چاپ اول گرفته تا کتاب های دست دوم، بهترین رمان‌ها یا پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا.

 

 سایت خرید اینترنتی کتاب آمازون سه ویژگی برتر دارد که در ادامه به ذکر این سه ویژگی از این فروشگاه اینترنتی کتاب خواهیم پرداخت:

 

  • اول، سهولت پیدا کردن کتاب‌های چاپی : از آنجاییکه آمازون امکان خرید و فروش کتاب‌های دست دوم را فراهم کرده است،تقریبا می‌توان تمامی کتاب‌های چاپی موجود در بازار را در این سایت پیدا کرد.
  • دوم، گستردگی منابع : این کتاب‌فروشی آنلاین یکی از گسترده‌ترین منابع کتب زبان‌های غیر انگلیسی نیز محسوب می‌شود. (معمولا با قیمت‌های بسیار ارزان)
  • سوم، کمک به ناشران تازه‌کار :ما نمی‌توانیم تعداد زیادی از نویسندگان شناخته‌شده‌ای را نادیده بگیریم که تصمیم گرفته‌اند فقط کتاب‌های خود را به آمازون بفروشند؛ این یعنی آمازون دنیایی از کتاب‌هایی است که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید!

 

در Amazon شما می‌توانید کتاب‌های ارزان بخرید: به چه شکل: 

  • 1- با خرید کتاب‌های دست دوم 
  • 2- با خرید اشتراک کتاب‌خوان های کیندل

 

همچنین، طرح نامحدود کیندل را نیز نباید فراموش کنیم. این سرویسی نامحدود است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر چقدر می‌خواهید، کتاب بخوانیدبیش از 1 میلیون کتاب الکترونیکی در حساب آمازون شما در دسترس خواهد بود که شامل کتاب‌های صوتی هم می‌شوند. و همه‌ی این‌ها تنها به ازای 99 دلار در ماه برای شما در دسترس خواهد بود..

بررسی سایت آمازون  

 

  •  آمازون مناسب است برای : همه‌ی افراد چرا که تنوع زیادی در فروش کتب مختلف از چاپی تا دست دوم، الکترونیکی و ... دارد.

 

  • بهترین ویژگی سایت آمازون : قیمت مناسب و توع زیاد، همچنین پشتیبانی از دستگاه کتابخوان کیندل فایر که یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های کتابخوان است که شرکت آمازون آن را ارائه می‌دهد و برای خواندن کتاب الکترونیکی فوق‌العاده است.

 

  • محدودیت‌ها سایت آمازون : محدودیت خاصی در خرید کتاب‌های مختلف ندارد اما شاید در هر ژانر و تخصص بهترین نباشد.

 

حال که آمازون را شناختیم باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا آمازون بهترین کتابفروشی آنلاین است؟

نیازی به گفتن نیست زمانی که انتخاب میان آمازون و کتاب‌فروش محله یا شهر شما باشد، آمازون از خیلی جهات برنده است. به عنوان مثال، آمازون به شما کمک می‌کند که کتاب‌های بهتری را انتخاب کنید، چون توصیه‌ها براساس آنچه که شما قبلا خوانده‌اید ارائه می‌شوند، نه آنچه که کارمندان فروشگاه کتاب می‌گویند! برخی استدلال می‌کنند که خرید کتاب در آمازون هم برای نویسندگان و هم برای اقتصاد فردی و اجتماعی بهتر است، اما این بحثی نیست که بتوانیم در این مقاله بگنجانیم. پس تا اینجای کار متوجه شدیم که قطعا آمازون یکی از بهترین‌هاست. اما جایگزین‌های دیگری برای اطمینان بیشتر در خرید آنلاین کتاب وجود دارند.

 

در عین حال که آمازون سایتی بسیار کامل است حتی با کنار گذاشتن شرایط کاری ایده‌آل آن، سایر کتاب‌فروشی‌های آنلاین با سرویس های متنوع‌تری در دسترس هستند که تخصص بیشتری در ژانرهای مختلف ارائه می‌دهند. ما 9 انتخاب دیگر را در میان فروشگاه‌های اینترنتی کتاب را پیدا کردیم که باعث می‌شوند لیستی از ده سایت برتر فروش آنلاین کتاب به شما معرفی کنیم. 

 

 

2- سایت فروش اینترنتی کتاب پاولز بوک (Powell's Books )

 

سایت فروش اینترنتی کتاب powells book

 

این شرکت که در پورتلند تاسیس شده است حضور خود را در بازار فروش آفلاین و فیزیکی کتاب با حصور در نقاط مختلف شهر حفظ کردده است و وبسایت آن برای کسانی است که در پورتلند زندگی نمی‌کنند 

استفاده از این تارنما بسیار آسان است چرا که به خوبی سازماندهی شده‌است. شما می‌توانید هم کتاب‌‎های جدید و هم دست دوم را از آنجا خریداری کنید و همچنین نرم‌افزارهای مختلف، سی‌دی‌ها و دی وی دی‌ها را نیز پیدا کنید. برای کمک به شما در انتخاب هوشمندانه کتاب، تحت عنوان "Staff Picks" می‌توانید توصیه‌های مختلفی را برای انتخاب بهترین گزینه‌ها، از جمله کتاب‌های برتر ماه و 25 کتابی که باید قبل از مرگ خواند، پیدا کنید. گزینه فروش کتاب‌ها به صورت آنلاین یا در فروشگاه نیز ابزار مفیدی است که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. 

 

  • مناسب است برای : کسانی که در جستجوی چاپ‌های منحصر به فرد امضا شده توسط نویسندگان، هستند 
  • بهترین ویژگی : پشتیبانی کامل از مشتری چه در فروشگاه، تلفنی، و چه از طریق ایمیل. همچنین یک دایرکتوری گسترده از سوالات متداول و پشتیبانی مشتری که می‌توان در وب سایت به آن‌ها دسترسی داشت. 
  • محدودیت‌ها : وب سایت پیشنهاد ارسال رایگان ندارد. شرایط بازگشت کالا بدون انعطاف است و شما فقط تا 30 روز از خرید وقت دارید تا کتاب را پس بدهید 

 

 

3- سایت فروش اینترنتی کتاب Books-A-Million 

 

books%20a%20milion.png

 

 

 BAM منبعی غنی از کتاب‌ها است  که شامل کتاب‌های تازه چاپ، دسته دوم و جذاب با برچسب‌های قیمتی هیجان‌انگیز می‌باشد. شما همچنین اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های فکری و مجلات را می‌توانید در این وب سایت پیدا کنید. 

وب سایت BAM منظم و مرتب است و این ویژگی مزایای مفید زیادی به همراه دارد. در صورت ترجیح خرید کتاب به صورت حضوری نیز، یک پشتیبان به شما کمک خواهد کرد تا نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی به خود را پیدا کنید. همچنین برای هر سوالی که ممکن است در هنگام خرید به صورت آنلاین داشته باشید، یک گفتگوی آنلاین مناسب نیز فراهم شده است.

 

  • مناسب برای : کسانی به دنبال انواع متنوعی از عناوین و کتب هستند. 
  • بهترین ویژگی: کتاب‌فروشی Books-A-Million کتاب‌های آماده به فروش و حراجی‌های موجود را به خریداران پیشنهاد می‌کند. 
  • محدودیت‌ها : هیچ گزینه‌ای برای فروش کتاب‌های خود از طریق BAM ندارید.

 

 سایت فروش اینترنتی کتاب Alibris 

فروشگاه اینترنتی کتاب alibris

 

این کتاب‌فروشی آنلاین تنها از طریق کتابفروشی های ثالث عمل می‌کند. این به این معنی است که وقتی یک کتاب از Alibris خریداری می‌کنید، درواقع دارید آن را از یک کتاب‌فروشی آنلاین مستقل خریداری می‌نمایید. این امر سکویی است برای کسانی که به دنبال کتاب‌های دست دوم، نادر و کلکسیونی هستند. 

این وب سایت تخفیف‌های مختلفی را برای کتاب‌ها مانند کوپن‌های تخفیف دانشجویی ارائه می‌دهد و حتی یک بخش کتاب‌های ارزان 99 سنتی نیز دارد. همچنین Alibris برای همه سفارش‌ها، خدمات ارسال رایگان را ارائه می‌دهد. 

  • مناسب برای : آن‌ها که به دنبال خرید کتاب‌های دست‌دوم یا کمیاب (ویرایش اول، قدیمی، و امضاشده)هستند. 
  • بهترین ویژگی : امکان چانه‌زدن و مزایده برای خرید همه نوع کتاب، همچنین گزینه اجاره دادن کتاب‌ها در سایت موجود است.
  • محدودیت‌ها : Alibris از طریق کتابفروشان ثالثی که سیاست‌های بازگشت کالای متفاوتی دارند، عمل می‌کند، که می‌تواند مرجوع کردن کتاب‌ها را کمی پیچیده‌تر کند. 

 

 

4- سایت فروش اینترنتی کتاب Peachpit

 

 فروشگاه اینترنتی کتاب peachpit

 

Peachpit متخصص فروش کتاب چاپی، الکترونیکی و سایر مطالب آموزشی در حرفه‌های خلاقانه است. شما در این سایت طیف گسترده‌ای از عناوین مربوط به عکاسی را پیدا خواهید کرد، همه چیز برای شروع یادگیری فتوشاپ شما درمنابع آکادمیک این سایت موجود است همچنین به راحتی می‌توانید به منابع گسترده‌ی آموزشی  برای طراحی وب، برنامه‌نویسی و فیلم سازی دسترسی داشته باشید.

این کتاب‌فروشی فقط بر روی کتاب‌های چاپی تمرکز نمی‌کند بلکه دوره‌های آنلاین و مطالب دیجیتالی را نیز برای یادگیری زبان آموزان ارائه می‌دهد. این وب سایت همچنین دارای یک وبلاگ است که در آن می‌توانید دیدگاه‌های اعضای جامعه را در مورد استفاده از نرم‌افزار، ابزارهای مختلف، و در پیش گرفتن یک سبک زندگی دیجیتالی بیابید.

 

  • مناسب برای : آن‌ها که به دنبال محتوای با کیفیت بالا و محتوای مرتبط با تکنولوژی هستند. 
  • بهترین ویژگی : با وجود تمرکز کامل این وبسایت بر روی تکنولوژی، پیدا کردن محصولات تخصصی برای حوزه کاری شما آسان است. 
  • محدودیت‌ها : برخی از عنوان‌ها ممکن است گران به نظر برسند با این حال، Peachpit سیستمی از تخفیف، شامل حراج هفتگی، و بسته‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهد .

 

 

 5-سایت فروش اینترنتی کتاب Barnes & Noble 

فروشگاه اینترنتی کتاب Barnes & Noble 

 

بارنز اند نوبل یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشان کتاب با حضور صدها کتابفروشی فیزیکی است. همچنین این سایت یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین کتاب الکترونیکی نیز می‌باشد.

در کنار همه انواع کتاب، کتاب‌های الکترونیکی مخصوص تبلت کتابخوان این شرکت، سی دی، دی وی دی، بازی‌ کامپیوتری، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی و چیزهای دیگر نیز به فروش می‌رساند. اگر اگر به دنبال خرید بسیاری از اقلام در یک زمان، بدون متحمل شدن هزینه‌ی زیادی برای حمل و نقل یا ارسال رایگان کتاب هستید، این کتاب‌فروشی را انتخاب کنید. 

  • مناسب ‌برای : کسانی که برای خرید به دنبال چیز مخصوصی نیستند و به خرید دسته‌ای از کالاهای متفاوت به صورت همزمان علاقه دارند 
  • بهترین ویژگی : ارسال رایگان زمانی که حداقل شرط خرید را برآورده می‌کنید، فرآیند بازگشت کالا نیز ساده است 
  • محدودیت‌ها : چارچوب زمانی نسبتا کوتاه برای بازگشت کالا و تنها تا 14 روز 

 

6-سایت فروش اینترنتی کتاب Valore Books 

 

valorebooks-logo.jpg

 

کتاب بعدی ما در این لیست Valore Books، یک کتاب‌فروشی آنلاین است که در کتاب‌های درسی تخصص دارد. این منبع آنلاین به شما فرصتی می‌دهد تا با استفاده از کتاب‌های قدیمی و یا نسخه‌های قدیمی‌تر که به طور محسوسی ارزان‌تر هستند، پول خود را در خرید کتاب‌های درسی صرفه‌جویی کنید. 

این وب سایت همچنین دو پیشنهاد اجاره کتاب را با هزینه کم‌تر و همچنین امکان خرید موقت کتاب و بازگرداندن آن در صورت نیاز را ارائه می‌دهد. این‌ها راهکارهایی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شما و حفظ موجودی منابع برای این کتاب‌فروشی است. 

 

  • مناسب برای : کسانی که به دنبال کتاب‌های درسی و کمک درسی می‌گردند 
  • بهترین ویژگی : پس از استفاده می‌توانید کتاب‌هایی را که از این سات خریداری کرده‌اید به خودش بفروشید 
  • محدودیت‌ها : انتخاب کتاب تنها محدود به کتاب‌های درسی است

 

7-سایت فروش اینترنتی کتاب Better World Books 

 

سایت فروش اینترنتی کتاب Better World Books 

 

Better World Books حامی ادبیات جهان .

 

این کتابفروشی آنلاین در سال 2002 تاسیس شد و اکنون بیش از 5 / 1 میلیون مشتری دارد. این کتاب فروشی آنلاین از کتاب‌های دسته دوم برای فروش استفاده می‌کند. کتاب‌هایی از مدارس، کتابخانه‌ها، دانشجویان و یا هر کسی که کتاب قدیمی دارد و می‌خواهد آن را به قیمت پایین‌تر بفروشد. شرکت‌های سرمایه‌گذار این وبسایت سود حاصل از فروش آنلاین خود را به بیش از 80 برنامه‌ی توسعه سوادآموزی در سراسر جهان اهدا کرده‌اند. آن‌ها تابحال آن‌ها توانسته‌اند در این زمینه بیش از 9 میلیون دلار هزینه کنند و بیش از 40 میلیون نسخه کتاب را بازیابی و ترمیم کرده‌اند. این شرکت که حدود 200 نفر پرسنل دارد، به مشتریان خود ضمانت 100 درصدی بازگشت کالا و سرویس ارسال رایگان کتاب در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. همچنین این سایت تضمین می‌کند سرویس ارسال کالایش به گرم شدن آب‌وهوا که دغدغه‌ی امروز جامعه جهانی است، دامن نزدند. در می 2009، خوانندگان هفته‌نامه کسب‌وکار، کتابفروشی آنلاین Better World Books را به عنوان بهترین بنگاه اجتماعی آمریکا در زمینه ایجاد تمایز و کسب سود انتخاب کردند.

 

  • مناسب برای : کسانی که می‌خواهند با خرید کتاب بعدی خود از وب سایت، به ارتقای سواد کمک کنند 
  • بهترین ویژگی : قیمت ارزان با تعدادی از گزینه‌های تخفیف در دسترس 
  • محدودیت‌ها : هنگام عودت یک کتاب، ممکن است تا 60 روز طول بکشد تا بازپرداخت کامل انجام شود

 

8-سایت فروش اینترنتی کتاب AudioBooks 

خرید اینترنتی کتاب audiobooks.com

 

اگر فردی هستید که معمولا سرتان خیلی شلوغ است و همیشه وقت ندارید تا یک جا بنشینید و کتاب بخوانید، Audiobooks.com ممکن است جای مناسبی برای شما باشد! در وب سایت audiobooks، می‌توانید هزاران کتاب صوتی از افرادی که آن‌ها را خوانده‌اند پیدا کنید و با این ویژگی، شما می‌توانید بدون آن که کتاب را پیش خود داشته باشید و شخصا آن را مطالعه کنید، به فایل صوتی آن گوش فرا دهید؛ گویی برای شما داستان می‌خوانند و شما می‌توانید به هنگام انجام کارهای دیگری مانند رانندگی، آشپزی، تمیز کردن، باغبانی و یا هر چیز دیگری که باید در طول روز انجام دهید، به یک کتاب گوش فرا دهید.

با عضویت در Audiobooks.com می‌توانید یکی از هزاران کتاب صوتی این سایت را انتخاب کنید تا در هر ماه از آن‌ها لذت ببرید و در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و گوش دهید. هزینه عضویت در این سایت 14.95 دلار در ماه است، اما شما می‌توانید برای نسخه آزمایشی آن به صورت رایگان ثبت نام و یک کتاب صوتی رایگان دریافت کنید.

 

  • مناسب برای : گسانی که زمان کافی برای مطالعه ندارند و طرفداران پادکست‌ها بهترین ویژگی: گوش دادن به کتاب‌های مورد علاقه در هر زمان دلخواه و دسترسی به هزاران کتاب.
  • محدودیت‌ها : کتاب چاپی در این سایت به فروش نمی‌رسد و برای بسیاری از کتاب‌ها نسخه الکترونیکی در این سایت موجود نیست. 

 

 

9- سایت خرید اینترنتی کتاب AbeBooks 

سایت خرید اینترنتی کتاب abebooks

 

در وب سایت AbeBooks، شما میلیون ها کتاب در دسترس برای فروش پیدا خواهید کرد، از جمله کتب جدید، خارج از نوبت چاپ، نسخه‌های امضا شده، کتاب‌های درسی و گزینه‌های های دیگر. مشابه سایت آمازون، در AbeBooks فروشندگان مختلف و بی‌شماری از سراسر جهان کتاب‌های خود را از طریق وب سایت آن‌ها می‌فروشند. شما می‌توانید از فروشندگان کتاب در هر جایی از دنیا خرید کنید، همه این‌ها در یک وب سایت جمع شده‌اند. نگاهی به صفحه فروشندگان پیشنهادی بیاندازید تا ببینید کدام فروشندگان تبلیغ می‌شوند. علاوه بر تنوع زیاد کتاب‌ها، شما می‌توانید اقلام هنری مختلف و خیلی چیزهای دیگر را نیز خریداری کنید.

 

  • مناسب برای : تقریبا هر قشری چرا که تنوع بالایی در انواع کتاب‌ها دارد 
  • بهترین ویژگی : ارتباط مشتریان با فروشندگان کتاب در سراسر جهان محدودیت‌ها: در نسخه الکترونیکی کتاب‌ها تخصص زیادی ندارد 

 

اگر چه تمام کتاب‌فروشی‌های آنلاین که در بالا ذکر شد مزایای خود را دارند، Amazon هنوز یکی از بهترین نام‌های شناخته‌شده در این صنعت است. وب سایت آن بسیار کاربر پسند است، انتخاب گسترده‌ای از همه انواع کتاب را دارد و پیدا کردن یک کتاب خاص در هر زمانی آسان است. با این حال، امروزه افراد بیشتر و بیشتری در تلاشند تا به منظور حمایت‌ از شرکت‌های مستقل از آمازون به سایت‌های دیگر مهاجرت کنند. 

کتابفروشی های آنلاین به اندازه قدم زدن به یک فروشگاه زیبا و مرور کتاب‌ها زیاد جذاب نیستند، اما گاهی شما نمی‌توانید هم خدا را داشته باشید هم خرما را. اینترنت می‌تواند یک منبع فوق‌العاده برای خوره‌های کتاب باشد، اما مهم است بدانید کدام فروشگاه آنلاین کتاب برای خرید کتاب‌های متنوع مناسب است. هدف از این مقاله نیز معرفی ده سایت برتر کتاب‌فروشی آنلاین بود که به بررسی آن‌ها پرداختیم. البته همانطور که گفته شد این‌ سایت‌ها با وجود مزایایی که دارند تنها گزینه‌های مناسب موجود نیستند. اگر بخواهیم ده سایت برتر بعدی را نام ببریم می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم/ 

 

 

10- سایت فروش اینترنتی کتاب Biblio 

سایت فروش کتاب biblio

 

biblio مجموعه‌ای از بیش از 100 میلیون کتاب در دایرکتوری خود دارد و به خود می‌بالد که با کتابفروشان بسیاری از سراسر جهان برای ایجاد یکی از بزرگترین منابع کتاب آنلاین و فروش اینترنتی کار می‌کند .

 

11-  سایت فروش اینترنتی کتاب Book Depository 

خرید کتاب به شکل اینترنتی از سایت book depository

 

این سایت هم آخرین چاپ‌ها و هم یک بخش مزایده دارد که در آن می‌توانید کتاب‌ها را با قیمت‌های بسیار ارزان پیدا کنید و  فارغ از اینکه چه کتابی خریداری کنید و کجا زندگی کنید، هزینه حمل کالا برای شما رایگان است .

 

12- سایت فروش اینترنتی کتاب BookMooch 

سایت خرید کتاب bookmooch

 

اگرچه این سایت یک کتاب‌فروشی صرف نیست، جایی فوق‌العاده برای دریافت کتاب رایگان است. شما به راحتی می‌توانید رمان‌های قدیمی خود را با کتاب‌های چاپ جدید هزاران نفر دیگری که در حال حاضر از سایت استفاده می‌کنند، مبادله کنید! 

 

 13-سایت فروش اینترنتی کتاب Book People 

خرید کتاب bookpeople.com

 

با خدماتی نظیر فروش فوری کتاب، پیشنهادهای ویژه، تخفیف، و دیگر پیشنهادها، می‌توانید انواع گسترده‌ای از کتاب‌ها را با قیمت ارزان در این وب سایت مستقر در انگلستان پیدا کنید. 

 

14-سایت فروش اینترنتی کتاب Booktopia 

سایت فروش اینترنتی کتاب booktopia

 

بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین استرالیا تضمین می‌کند گزینه‌های فراوانی برای جلب رضایت خوانندگان تمام سنین، منافع، و نیازها داشته باشد. 

 

15-سایت فروش اینترنتی کتاب Chegg.com 

سایت فروش اینترنتی کتاب chegg

 

با کتاب‌های درسی با تخفیف، منابع آموزشی، و مشاوره برای دانش آموزان، این سایت می‌تواند برای هر کسی در کالج حیاتی باشد! 

 

16- سایت فروش اینترنتی کتاب Costco 

سایت فروش اینترنتی کتاب costco

 

بیشتر مردم وقتی به خرید کتاب فکر می‌کنند به Costco نمی‌اندیشند، اما این سایت مکانی عالی برای خرید مجموعه کتاب و کتاب‌های کودکان با تخفیف بالا است 

 

17- سایت فروش اینترنتی کتاب Daedalus Books 

سایت فروش اینترنتی کتاب daedalus books

 

این سایت به خاطر فروش رمان‌های کلاسیک و پرفروش‌ترین کتاب‌ها ب قیمت‌های بسیار ارزان معروف است 

 

18- سایت فروش اینترنتی کتاب eBay 

خرید اینترنتی کتاب ebay

 

هزاران کتاب در eBay برای قیمت‌های بسیار پایین و قابل مزایده در دسترس هستند که بسیاری از آن‌ها خدمات ارسال رایگان کتاب دارند، فرقی نمی‌کند که شما به یک کتاب آشپزی جدید، کتاب، مجله یا کتاب نیاز دارید یا نه، بهتر است برای هر نیازی ابتدا سری به این سایت بزنید 

 

 سایت فروش اینترنتی کتاب The Strand 

خرید اینترنتی کتاب strand

 

هر کتابی در این سایت با نرخ تنزیل شده، از جمله کتب چاپ جدید فروخته می‌شود و شما حتی می‌توانید رمان‌هایی از که هنوز منتشر نشده اند را پیش سفارش دهید تا زودتر از همگان آن را بخوانید 

 خرید کتاب اینرنتی 

خرید آنلاین کتاب بهترین

فروشگاه کتاب سایت های فروش کتاب 

سایت آمازون 

بهترین سایت های خرید کتاب 

بهترین سایت خرید کتاب

 سایت های معتبر خرید کتاب

 بزرگترین کتابفروشی اینترنتی

رامتین کریمی بازدید : 40 دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

کتاب هیچ دوستی یه جز کوهستان

 

معرفی کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

از استرالیا چنین توقعی نداشتیم!

 

در طول چند سال اخیر ، هیچ عملی از دولت استرالیا به اندازه رها کردن و زندانی کردن بیش از دوهزار مهاجر بی گناه و افسرده در اردوگاه‌ها و زندان‌های جزایر نائرو ومانوس منزجر کننده نبود. بیشتر این مهاجران برای بیش از 5 سال و حتی بیشتر در این جزیره محبوس و زندانی می‌شدند.

این خواست خدا بود که یکی از این مهاجران زندانی در این جزیره، یک روشنفکر کرد ایرانی بود. برای پی بردن به اقدامات وحشتناکی که دولت استرلیا با پناهجویان انجام داده است، لازم است اثر این روشنفکر مهاجر کرد را که شاهکاری منثور و روان است را بخوانید. این نویسنده کرد ایرانی کسی نیست جز بهروز بوچانی. کسی که به عنوان یکی از مهاجرین زندانی جزیره مانوس ، با توجه به استعداد شگرفش در نوشتن و تجربه بالای روزنامه‌نگاری اش اقدام به تالیف کتابی کرده است که فجایع مسیر مهاجرت و زندانی شدنش را به تصویر می‌کشد.

 

هیچ دوستی به جز کوهستان

 

روایت بوچانی با داستان سفر دریاییش از اندونزی به استرلیا آغاز می‌شود. قایق حامل پناهجویان در آب واژگون و شروع به غرق شدن می‌کند، یک کشتی باری انگلیسی اکثر مهاجرین را از غرق شدن نجان می‌دهد. یکی از این مهاجرین سرگردان در دریا بهروز بوچانی نویسنده کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان است. پس از این اتفاق مهاجرین غیر فانونی توسط نیروی دریای استرالیا بازداشت می‌شوند.

 

بوچانی پس از نجات از غرق با استعاره زیر عمق خوشحالیش را در کتابش با ما سهیم می‌شود:

 

 زندگی عشقش را به ما هدیه کرد

 

 

بهروز بوچانی : نویسنده کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان:

 

بهروز بوچانی سی و شش ساله و اهل ایلام، در دانشگاه تربیت‌معلم تهران درس‌خوانده و کارشناسی ارشد خود را در رشته جغرافیای سیاسی و ژئوپلتیک از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است. بوچانی در مسیر استرالیا بعد از غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت اما در ادامه توسط نیروی دریایی استرالیا دستگیر شد و او را همراه مهاجران دیگر به کمپی در جزیره مانوس فرستادند.

 

   

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

شروع داستان کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان:

 

چهار روز پس از تصمیم دولت مبنی بر انتقال مهاجرین به جزایر مانوس و نائورو ، مهاجرین به این جزایر رسیدند. مردان مجرد به جزیره مانوس هدایت شدند. بوچانی به عنوان یک مهاجر بی گناه شاهد فجایع انسانی زیادی در این جزایر و در طول مدت اقامتش بود.

در مانوس 400 مرد در زمینی با مساحت کمتر از یک زمین فوتبال زندانی شدند. در سرزمین مادری بوچانی تابش خوشید پوست انسان را نوازش می‌کرد اما اینجا در مانوس گرما و تابش خورشید چشم‌ها را کور می‌کند. زندانیان مانوس بیشتر شبیه یک تکه گوشت در یک زودپر فلزی هستند. بوچانی در اتاق کوچکش همواره احساس خفگی می‌کند. پنکه‌ها هوای گرم متعفن را به چرخش در می‌آورند. بوی متعفن حاصل از تعریق خشک شده و نفس بدبوی مردانی که پشت به پشت هم قرار گرفته‌اند به مشام می‌رسد و تنگی نفس می‌آورد.

 

استعاره بوچانی از این شرایط:

 آنقدر زننده است که آدم از اینکه جزئی از گونه‌های انسانی است خجالت می‌کشد

 

درباره جزیره مانوس : زندان بهروز بوچانی

 جزیره مانوس از نگاه زندگی اجتماعی یک سلسله بندی سه گانه دارد. استرالیایی‌ها، مردم محلی و زندانی‌ها. افراد شاغل استرالیایی که در مانوس مشغول به کار هستند از زندانبانان سابق هستند که بوچانی بدون توضیحاتی آن‌ها را حیوان وحشی خطاب می‌کند و  به آن‌ها لقب کرگردن را داده است. 

 

تصوریر بوچانی از محلی هایی که آن‌ها را پاپوس نام گذاری می‌کند کمی پیچیده است. آن‌ها آزادترین مردمانی هستند که او در زندگی خود دیده است. فارغ از فشار و اجبار برای قبول و اجرای قوانین بی معنی و مفهوم. ( در مانوس بازی کردن ممنوع است). آن ها بازیگوش و بشاش هستند. لا اقل تا قبل از شورش در یکی از زندان‌ها اینگونه بودند. شورشی که باعث درگیری بین زندانبانان و زندانیان شد. در این مقطع بود که مردم محلی به کمک استرالیایی های زندابان شتافتند.

 

   

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

 

در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان چه می‌خوانیم؟

 

بوچانی در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان زندگی زندانیان محبوس در مانوس را از طریق داستان‌پردازی با شخصیت های زنده‌ای که نام‌ها مستعار دارند به وضوح به تصویر می‌کشد. ما در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان فقط نام واقعی کسانی از زندانیان مانوس را می خوانیم که در طول روایت بوچانی از زندان مانوس مرده‌اند. جوانانی خندان : حمید خضائی و غول مهربان رضا براتی : پناهجویان ایرانی که در مانوس مردند.

 

 زندگی روزمره برای زندانیان مانوس از حضور همیشگی آن‌ها در صف‌های طولانی شکل می‌گیرد. برای غذا، توالت، دسترسی به تلفن ، سیگار و دارو. نفر اول تمامی صف ها مرد بدنام و مشهوری است که بوچانی او را در کتاب هیچ مردی به جز کوهستان، گاو خطاب می‌کند. کسی که ساعت ها در ابتدای صف های غذا می ایستد و منتظر شنیدن صدای برداشتن درب دیگ های غذا می‌ماند. 

 

استعاره‌ای زیبا از بهروز یوچانی درباره زندانیان:

گاو تجسم ایده‌آلی برای تعدادی از زندانیان مانوس است. فقط می‌خواهند بخورند و بخوابند و هیچ خواسته و آرزویی در سر ندارند.

 

یک رهبر ذاتی هم در مانوس وجود دارد یک مهندسی بلندپایه و محترم است که او را نخست وزیر صدا می‌زنند. میثم مخالف و دشمن او ، جزئیاتی از اینکه او چگونه پشت یک تانکر آب دزدکی مدفوع کرده است را برای مخطبانش بیان می‌کند و آن‌ها را می‌خنداند. عزت و افتخار در مانوس مورد احترام قرار نمی‌گید و آن‌ها اکثرا با اخلاقیات غریبه هستند. تحقیرها و فشار‌های وارده بر این شخص محترم (نخست وزیر)، سرانجام او را در هم می‌شکند و او انتخاب می‌کند که به کشورش، ایران بازگردد.

این داستان ما را به قلب تفسیر بوچانی از مانوس می برد. مانوس یک سیستم کیواریشال است. جایی که اشکال مختلف ظلم یکدیگر را قطع می‌کنند. ظلم تصادفی نیست بلکه یک هدف است. زندانیان گروگان هستند و چنین آوارگانی همواره به سرنوشتی که توسط دولت استرالیا در انتظار آن‌هاست فکر می‌کنند.

مهمتر از همه، هدف این سیستم از منزوی کردن زندانیان، به جان هم انداختن آن ها در مبارزاتی روزانه برای بقاست. شرایطی که در نهایت باعث شکست روحیه آن‌ها می‌شود. سیستم در اکثر موفق می‌شود.

 

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان

 

 

بوچانی نه تنها یک نظریه پرداز اجتماعی است بلکه به عنوان یه بازجوی شخصی از خودش شروع به سوال و بازجویی می‌کند. او می‌داند که طبیعتا تنهاست. تنهایی برای او بزرگترین هدیه است. او همچنین می‌داند که برای زندگی در مانوس آفریده نشده است. هنگامی که یک جعبه کیک توزیع می‌شود، در حالی که دیگران مانند گرگ های درنده برای گرفتن یک کیک بالا و پایین می‌پرند، او عقب می ماند. او دلیل بزرگی برای زنده ماندن دارد. او با زنده نگه داشتن روحیه اش و با بهره‌گیری از قدرت خلاقیتش عزم جدی برای نبرد با بی عدالتی دارد. او می‌خواهد آیندگان از این جریانات آگاه باشند.

اگرچه بوچانی هرگز به ما نمی گوید چرا از ایران گریخت، اما خود را فرزند جنگ توصیف می‌کند. او بیان می‌کند که به نیروهای استقلال طلب مسلح کردستان که درکوهستان ها اقامت داشتند ملحق شده بود، اما مدتی بعد پس از آنکه عقیده اش تغییر کرد و به این باور رسید که برای هر تغییری نیاز به یک اقدام سیاسی غیر خشونت آمیر است آنجا را ترک کرد.

سوالات زیادی توسط افراد مختلف از بوچانی درباره کتابش و زندگی‌اش شد. یکی از این سوالات این بود که آیا این اقدامات صلح جویانه او ناشی از عقلانیت و تفکر اوست یا ناشی از ترس او از سیستم؟

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان به این سوال، پاسخ می‌دهد. بوچانی مردی حساس و با روحیاتی ظریف است. بوچانی به ما می‌گوید که مانوس خود استرالیاست و این را یک ادعای پوچ و توخالی نمی‌بیند. همانگونه که ریچارد فلانگان اشاره می‌کند کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان احتمالا برجسته‌ترین کتابیست که در طول چند سال اخیر چاپ شده است. او بیان می‌کند که می‌خواهم اعتقاد داشته باشم (می‌ترسم که نداشته باشم) که ملت از این کتاب درس می‌گیرند، شرم را تجربه می‌کنند و اقدام می‌کنند.

«هیچ دوستی به‌جز کوهستان» که در دسته آثار «سرگذشت‌نامه» قرار می‌گیرد، مشتمل بر دوازده فصل و عنوان فصل‌های کتاب به این شرح است:

خرید کتاب هیچ دوستی جز کوهستان

1-زیر نور هراس‌انگیز ماه

2-کوه‌ها و موج‌ها؛ بلوط‌ها و مرگ؛ آن رودخانه... این دریا...

3-قایق برزخ روایتگرِ حقایق هولناک

4-تاملات کشتی جنگی؛ گلشیفته‌ی ما واقعاً زیبا بود

5-قصه‌ی جزیره‌ی کریسمس؛ پسر بی‌وطن روهینگیایی و تعقیب ستاره‌ای در مسیر تبعیدگاه

6-کولی‎ها می‌رقصیدند و جغدها تماشا می‌کردند

7-ژنراتور پیر، نخست‌وزیر و دخترانش

8-صف در حکم ابزار شکنجه، منطق زندان مانوس؛ گاو خوشحال

9-درخت شکوهمند انبه و غول مهربان

10-آواز جیرجیرک‌ها؛ تشریفات اعمال خشونت؛ یک نقشه‌برداری اسطوره‌ای از زندان مانوس

11-گل‌های شبیه بابونه، عفونت و سندرم زندان مانوس

12- در گرگ‌ومیش هوا که آسمان رنگ جنگ داشت

 هیچ دوستی بجز کوهستان 

هیچ دوستی جز کوهستان ندارم
دانلود رایگان کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

موضوع کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

نقد کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

قیمت کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 3,582
  • بازدید کلی : 11,657